-

Pomoći će vam da održite idealnu liniju tokom cijele godine, a ne samo ljeti.

Plivanje je jedna od najzdravijih aktivnosti koje blagotvorno djeluju na cijeli organizam. Iako se ono uglavnom vezuje za ljetno razdoblje, preporučljivo je prakticirati ga i zimi jer će vam pomoći da održite idealnu liniju tokom cijele godine, ali i spriječiti vas da upadnete u depresiju. Osim pozitivnih promjena koje ćete primijetiti na tijelu, bolje ćete se osjećati, imat ćete više energije i kvalitetnije spavati. Plivanje uz to pozitivno djeluje i na zglobove, povećava njihovu pokretljivost i elastičnost te pozitivno utiče na koordinaciju pokreta. Njime se učvršćuje cjelokupna muskulatura tijela: ruke, ramena, leđa, prsni koš, guza i no- ge, stiče se kondicija, a jača se i kardiovaskularni sistem, stabilizira krvni pritisak, produbljuje disanje i povećava kapacitet pluća.

ZA MRŠAVLJENJE

Ovo je idealna aktivnost za osobe koje žele izgubiti kilograme zato što se plivanjem troši i znatan broj kalorija – 60 minuta plivanja slobodnim stilom dovoljno je da se potroši 500 do 700 kalorija, 750 kalorija naše tijelo sagorijeva kada plivamo prsnim stilom 60 minuta, 800 kalorija troši se ako plivamo 60 minuta leptir stilom, a 500 kalorija izgubi se tijekom 60 minuta plivanja leđnim stilom. Plivanje se posebno preporučuje osobama koje imaju višak kilograma, kako zbog velike potrošnje kalorija, tako i zato što ne opterećuje zglobove, što inače može dovesti do povreda. No trebate biti pažljivi kada se počnete baviti ovim sportom zato što ćete možda u početku osjećati veću glad i potrebu za unosom kaloričnije hrane kako biste nadoknadili energiju. Da se ne biste udebljali, pomno birajte namirnice kojima ćete suzbiti glad.

-

ZA BOLOVE U LEĐIMA

Predugo sjedenje i nedostatak kretanja uzrokuju brojne tegobe, a jedna od njih jest bol u leđima. Promjene koje se javljaju na kralježnici u početku mogu biti neprimjetne, ali s vremenom mogu postati i ozbiljan problem. Neke od tih promjena su loše držanje koje e vježbama može lagano korigirati, no neke su već trajne deformacije. Bolovi u leđima danas su toliko učestali da gotovo 90 posto osoba osjeti bolove u leđima u akutnom ili hroničnom obliku. Za zdravlje kralježnice preporučuje se leđno plivanje, a prsno se ne savjetuje zbog položaja glave i vratnih kralješaka kao niti leptir zbog velikih pokreta u pojedinim dijelovima kralježnice. Trebalo bi plivati u nešto toplijoj vodi (27 – 30 stepeni) zbog negativnog uticaja hladne vode na postojeće stanje.

-

KOLIKO ČESTO TREBA PLIVATI

Za najbolje rezultate preporučuje se svakodnevno plivanje oko 30 minuta. Ako to nije moguće, izvrstan učinak ima i plivanje tri puta sedmično po tridesetak minuta. Ako vam je teško, isplivajte 30 minuta odjednom, možete početi plivajući u kraćim intervalima uz postupno produživanje ili možete praviti kratke pauze kako biste se malo odmorili. Fizička bi nam aktivnost trebala predstavljati uživanje pa je zato trebamo prilagoditi svojoj kondiciji i mogućnostima kako ne bismo odustali. Treba izabrati stil plivanja koji će vas dovesti do cilja koji želite postići. Bilo da je u pitanju opuštanje, rekreacija, izgradnja mišića, kondicija ili pokretljivost, za sve postoji odgovarajući stil. Ako ne postoji zdravstvena prepreka, najbolje je kombinirati sve stilove jer se tako postiže najbolji učinak te se ravnomjerno razvijaju svi mišići tijela. Ako je cilj razviti veliku snagu ramena, leđa i nogu, preporučuje se tehnika leptir. Ovaj stil tehnički je najzahtjevniji, a vrlo je zahtjevan i zbog snage te uskla- đivanja disanja i pokreta. Kraul je jedan od najčešćih stilova plivanja. Plivamo li bržim tempom, to je stil koji se preporučuje želimo li aerobni trening. Prsni stil sporija je tehnika plivanja koja zahtijeva veću snagu ramena i nogu.

KADA IĆI NA PLIVANJE

Plivanje se posebno preporučuje u jutarnjim i prijepodnevnim satima jer tada se postižu najbolji rezultati, ali korisno je i u svako doba dana. No naglim ulaskom u vodu, pregrijanog tijela, doći će do sužavanja krvnih žila, što može dovesti i do prestanka rada srca pa pazite da nikada ne uskačete u vodu vrući.

 

Oznake:
Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara