Da doista granice ljudske mašte ne postoje najbolje je jučer dokazala kineska start-up kompanija Human Horizons, čiji tehnički tim vodi bivši šef odjela za posebna vozila Jaguar Land Rovera, predstavljanjem svog radikalnog SUV koncepta HiPhi 1 SUV. Ovo konceptno vozilo do u detalje otkriva kako će izgledati prvi automobil ove nove tvrtke, koji bi trebao biti u prodaji u roku od dvije godine.

Kompanija Human Horizons je usmjerena na tehnologiju koja se fokusira na 'pametna vozila, pametan prijevoz i pametne gradove'. Planiraju razviti niz modela za rastuće kinesko tržište premium električnih vozila, dizajniranih za privatne vlasnike i zajedničku uporabu, s naprednim autonomnim sustavima i komunikacijom od vozila do svega (vehicle to everything ili V2X).

Koncept HiPhi 1 je prvo vouzilo koji su predstavili, a tehnički razvoj vodio je Mark Stanton, koji je prije radio za Ford te Jaguar Land Rover, a posljednje mu je radno mjesto bilo kao šef Operacije za posebna vozila u JLR-u.

Vozilo ima 562 senzora koji nude 'autonomiju više razine' koristeći V2X komunikacijske sustave. HiPhi će također nadzirati kabinu pomoću kamera za prepoznavanje lica, pa čak i senzora za miris kako bi otkrio neželjene mirise. HiPhi 1 sadrži devet elektronikom upravljanih vrata, preklopa i pretinaca, uključujući stražnja vrata koja se otvaraju prema gore, i ulazni sustav bez upotrebe ruku koji koristi sustav prepoznavanja lica koji je usklađen s pametnim telefonom.

Vozilo će imati nekoliko različitih načina da mu se pristupi, uključujući postavku 'superstar' koja otvara sve sustave krova i vrata. Tu je i način 'parade' koji će omogućiti model da se polako kreće, uz podignuta vrata prema gore.

Dizajn eksterijera naglašava kineski ukus, s visokim dizajnom vozila u stilu crossovera i velikom staklenom kabinom u obliku kupea. Human Horizons kaže da je izostanak klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem omogućio da se prednja pregrada gurne mnogo dalje prema naprijed nego u uobičajenom automobilu, s ukupnom dužinom od 5,2 metra, otprilike dugog međuosovinskog razmaka kao i kod Range Rovera, omogućavajući veliki prostor u kabini. Sadrži i peraje dizajnirane za usmjeravanje strujanja zraka prema stražnjem rubu stražnjih vrata, te sličan kanal ugrađen u prednje krilo. A Kevin Chen kaže da su se nadahnuli zrakoplovima i promiču stabilnost pri velikim brzinama, a koeficijent otpora zraka je 0,28.

HiPhi također ima pametna svjetla koja mogu projicirati uzorke na cestu ili zidove, čak i uzorak pješačke zebre kako bi se pješacima pokazalo da mogu sigurno prijeći. Veći paneli ispod rasvjetnih jedinica sadrže stotine LED-ova i mogu prikazati uzorke ili čak poruke.

Stanton, koji predvodi tim od oko 400 inženjera, rekao je da će se nuditi verzije s pogonom na stražnje i sve kotače, a ova potonja će imati par motora od 270 KS, i ubrzanje od 0 do 100 km/h od oko 3,9 sekundi. U ponudi će biti i različiti paketi baterija, pri čemu će najveća od 96 kWh pružiti raspon do 645 kilometara sa stražnjim pogonom prema protokolu NEDC testiranja. Težina vozila će biti oko dvije tone.

 

Oznake:
Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara