HOLESTEROL

Godinama smo slušali stručnjake kako je holesterol loš za naše tijelo i da je maksimalna preporučena dnevna doza holesterola 30 mg. Međutim, najnovija saznanja ne podržavaju ovu preporuku i postoji manjak dokaza da holesterol iz namirnica koje konzumiramo ima ogroman uticaj na rast holesterola u krvi. To naravno ne znači da svaki dan treba da jedete pileću kožicu i jaja, već da treba da budete umjereni.

ŠEĆER

Vodič ishrane otkriva da ne treba da uzimate više od 10 procenata dnevnog unosa kalorija iz šećera, što bi značilo da, ako dnevno unosite 2000 kalorija, onda možete da unesete 200 kalorija putem šećera. Međutim, olakšavajuća okolnost je što ovaj šećer ne uključuje voće i mliječne proizvode, gdje je on prirodni dio hrane.

ZASIĆENE I TRANS MASTI

Veoma je bitno koji ćete tip masti izabrati. Zasićene masti iz putera i pileće kože bi trebalo da ograničiti na ne više od 10 procenata dnevnog unosa kalorija, a da povećate unos masti putem avokada, maslinovog ulja i orašastih plodova. Ograničite unos kokosovog i palinog ulja.

NATRIJUM

Kada je riječ o konzumiranju natrijuma, ne bi trebalo da dnevno unosite više od 2.300 miligrama (približno jedna kašičica soli).

ALKOHOL

Alkohol može da bude dio zdrave ishrane, ali samo ako se konzumira umereno što bi značilo da muškarci mogu da popiju najviše dva pića dnevno.

Jedno piće je ekvivalentno 355 mililitra piva, 148 mililitra vina ili 45 mililitra vodke ili ruma.

KOFEIN

Poput alkohola, kofein takođe može da dio zdrave ishrane, ali ne bi trebalo da se pije više od 400 miligrama dnevno što otprilike predstavlja tri do pet šoljica kafe od 226 grama.

Međutim, u vodič za ishranu se odlučno napominje da, ako ne pijete kafu, nema razloga da sada počnete.

ZDRAVA ISHRANA JE INDIVIDUALNA STVAR

Ne moramo svi da biramo isti tip proteina ili da jedemo isto povrće. Ono što odlučujete da jedete se bazira na namirnicama koje volite ili ne volite, kulturi, tradiciji, religiji, raspoloživom novcu i dostupnosti namirnica.

Važno je da ostanete zdravi i da konzumirate različite vrste namirnica iz različitih grupa: žitarica, voće, povrće, proteini (kao što su čisto meso govedine, morski plodovi, grašak, pasulj, orašasti plodovi, soja, piletina), namirnice sa niskim procentom masti, mlijeko bez masnoća, kao i zdrave masti.

Oznake:
Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara