-

Manastir Šaolin je jedan od najpoznatijih hramova u Kini, poznat kao kolijevka kineskih i japanskih borilačkih vještina, a istovremeno je bio najbolja škola borilačkih vještina i kolijevka kung fua. Uz pomoć izuzetne snage, fleksibilnosti i velikog stepena izdržljivosti bola, ova zanimljiva grupa budističkih ratnika, stekla je svjetsku reputaciju i slavu.

SKLEKOVI NA DVA PRSTA

Monahe prati intenzivan dan pun treninga.

Zagrijavanje počinje štafetnim trkama u kombinaciji sa skokovima u dalj. Zatim na red dolaze sklekovi, koje oni radi samo sa dva prsta. Ove vježbe ne samo da pogađaju vaše grudi, već vas mogu ozbiljno povrediti ukoliko niste u formi. Ova vježba se radi u deset serija, a prvi dio treninga traje dva sata.

Potom se prelazi na borilački dio treninga, tačnije kung fu. Stariji kung fu majstori u dugim sesijama pokazuju demonstracije mlađim studentima. Mnogi od polaznika imaju svega 11 ili 12 godina.

Ono što je najimpresivnije dok gledate Šaolin monahe je njihovo potpuno odsustvo osjećaja za sopstvenu sigurnost. Ali to je samo naizgled, u stvari uz pravilan trening ovi zahtjevni pokreti nisu tako opasni.

ŠEUJI POZA: STAJANJE NA GLAVI SAT VREMENA

Šeuji poza koja uključuje stajanje na glavi uz pomoć ruku, izvodi se u početku 10 minuta, zatim pola sata, a onda i cijeli sat. Šeuji trening u potpunosti izbjegava trening tegovima, uz objašnjenje da nam tegovi nisu potrebni ukoliko ne možemo da podignemo svoje tijelo uz pomoć ruku.

Studija magazina Journal of Strength and Conditioning Research, uporedila je tradicionalni trening otpora tegovima sa pliometrijskim i kalisteničkim treninzima i došla do saznanja da mišići podjednako možete da nabildujete i suhm vježbama, kao i tradicionalnim vježbama kao što su čučnjevi i mrtvo dizanje.

REŽIM ISHRANE MANTAU 

Ali kako oni uspevaju da izvode ove intenzivne treninge bez izgradnje snažne mišićne osnove? Tajna leži u Šaolin dijeti koja se zove mantau, a sadrži bijeli hljeb pripremljen na pari, obilne porcije povrća i riba.

Primećujete da je ovo shvatanje ishrane potpuno drugačije od modernih uvjerenja da su proteini ključni kod izgradnje mišića.

Pšenične klice koje se koriste u mantau dijeti su bogate oktakozanolom, alkoholnim jedinjenjem koje unaprijeđuje protok kiseonika kroz mišiće, kao i vitaminom E koji smanjuje osjetljivost mišića. To je hrana koja pomaže sportisti koji trenira po čitav dan i minimalizuje mišićnu iscrpljenost.

TRENING: SEDAM DANA NEDJELJNO, OD 5 i 30 do 18 sati

Monasi treniraju sedam dana u nedjelji, od pola šest ujutru do šest sati popodne uz pauzu za ručak. Poslije ručka slijedi polusatno drijemanje koje im služi da obnove energiju za ostatak dana. Istraživanja su pokazala da je upravo tridesetominutni san najbolji za poboljšavanje vremena reakcije, budnosti i učinkovitosti.

Šaolin hram je zaista mjesto gdje vladaju posebna pravila, a prevelika posvećenost ovakvom načinu života i disciplina su učinile ovo mjesto tako interesantno širom svijeta.

Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara