-

Postoje načini da preuzmete kontrolu nad svojim telefonom, da ne bi on vladao vama. Pred vama su trikovi za oslobađanje od digitalne zavisnosti.

Prije samo neku godinu, jedina rečenica u kojoj ste istovremeno mogli da čujete riječi „digitalno” i „zdravlje” bila je top-šop reklama za kućni mjerač pritiska. Međutim, te riječi danas sačinjavaju jedan od termina u gotovo svakodnevnoj upotrebi. Između ostalog, kompanije Apple i Google ubacile su aplikacije za digitalno zdravlje u svoje najnovije operativne sisteme.

Ovo je najveći dosadašnji korak koji je ekipa iz Silicijumske doline preduzela da bi podigla svijest o pretjeranom korištenju mobilnih telefona i pomogla u borbi protiv ove rasprostranjene bolesti današnjice. Poseban alat u okviru novog androida omogućuje praćenje ukupnog korištenja telefona, vrijeme provedeno na pojedinim aplikacijama, prijem obavještenja, pa čak i to koliko često je korisnik otključavao svoj telefon. Zahvaljujući tajmeru u ovom programu, moguće je ograničiti upotrebu aplikacija. Njihove ikonice posive kad se prekorači zadato vrijeme. (I dalje ih je moguće koristiti, ali je osjećaj krivice neuporedivo jači.)

Aplikacija shush (u prevodu: pssst) isključuje sve zvuke na telefonu kad se okrene ekranom nadole, a Wind Down prebacuje cijeli telefon u crno-beli mod u zadato vrijeme da biste bili u manjem iskušenju da skrolujete pred spavanje. Najnoviji Do Not Disturb (ne uznemiravaj) mod blokira sva oba­vještenja (izuzev ako dolaze od onih koje ste unaprijed odabrali) kako vam san ne bi bio isprekidan. Apple je napravio slične funkcije u iOS-u 12. Opcija screen time isporučuje izvještaj o aktivnostima na telefonu i aplikacijama, dok Do not disturb zamagljuje ekran i utišava obavještenja na unaprijed određenim lokacijama i u utvrđeno vrijeme.

Djeca? Pratite i njihovo korištenje telefona i aplikacija i postavite ograničenje upotrebe za cijelu porodicu putem Apple ID. Alati za kontrolisanje upotrebe telefona nisu novost. Thrive i Space za android postoje otkad i Moment i Night shift za iOS. Jedino što se promijenilo jeste to što su sada te spravice dio operativnih sistema.

 

Ali, hoće li išta od toga zaista pomoći? Ili će praćenje naših dnevnih aktivnosti postati naša nova zavisnost? U krajnjem slučaju, ove stvari imaju potencijal da kod ljudi osvjeste trenutak u kom digitalne navike mogu da im naruše ravnotežu u životu. Sudeći po istraživanju među japanskim srednjoškolcima izvršenom lane, korištenje smartfona više od pet sati dnevno išlo je zajedno s kraćim spavanjima, pa čak i nesanicom. Ali, još više uznemirava podatak da je korištenje uređaja samo dva sata dnevno na društvenim mrežama, povezano s pojavom depresije.

Istraživači iz San Franciska utvrdili su da su ljudi koji najviše koriste telefon, najpodložniji depresiji, anksiozonosti i usamljenosti. „Bihejvioralna zavisnost od upotrebe smartfona stvara neurološke veze u mozgu, slične onima kod zavisnika od opijata”, tvrdi koautor studije dr Erik Peper. Dr Danijel Kruger, koautor studije o iskustvima fantomske komunikacije (ako osjećate ili čujete notifikaciju kad je nema, vjerovatno ste digitalni zavisnik), pozdravlja pojavu novih alata i pažnju koju proizvođači poklanjaju ovom novom fenomenu. „Najvjerovatnije je da će ovakve stvarčice pomoći ljudima da regulišu korištenje telefona, a uz to će pružiti nove mogućnosti onima koji već imaju problem s pretjeranom upotrebom svojih uređaja”, smatra dr Kruger.

Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara