Britanski The Economist u svojem video prilogu objašnjava kako se islam u zapadnim državama svijeta mijenja.

Zapadni svijet ima problem sa muslimanskim stanovništvom koje živi u njihovim državama. Većina domicilnog stanovništva u ovim državama najmanje priželjkuje da njihov susjed bude osoba islamske vjeroispovijesti ili da njihovo dijete bude u braku sa muslimanom odnosno muslimankom - pokazuju ankete. 

Međutim, ono što nije primjetila većina ljudi, a to je da se islam u Evropi mijenja na način da sve više poprima vrijednosti koje su svojstvene Zapadu. 

Da li je islam zaista prijetnja Zapadu?

Da bismo odgovorili na ovo pitanje, potrebno je znati da je broj terorističkih napada od 2015. godine značajno opao. Međutim, svaki novi napad je po sebi previše, a fotografije koje pokazuju trenutak kada pripadnici takozvane Islamske države ljudima odrubljuju glave se teško mogu zaboraviti.

Također, mogi su zabrinuti zbog povratka dobrovoljaca iz evropskih zemalja koji su se pridružili takozvanoj Islamskoj državi u Iraku i Siriji. 

Na ovu opasnost su vlade zapadnih zemalja odgovorile na dva načina. Jedan je da pokušaju uhvatiti takve osobe. Drugi način je mnogo kontroverzniji, a to je da pokuša "obuzdati" islam unutar sebe.

Pa je tako za podsjetiti da je administracija predsjednika Donalda Trumpa zabranila dolazak stanovništva iz sedam muslimanskih zemalja u Sjedinjene Američke Države. Osim toga, francuska vlast je na određeni način onemogućila muslimanima određene manifestacije njihove pobožnosti. Jedan od njih je zabrana nošenja burke u javnosti.

Sljedeće pitanje koje se postavlje je da li muslimani u zapadnom svijetu postaju više liberalni

The Economist također podsjeća da je prva generacija modernih muslimana migrirala na Stari kontinent ne nzajući koliko će se zadržati. Njihova namjera nije bila da prihvate vrijednosti lokalnih kultura.

Obično su slušali savjete lokalnih imama koji su doalzili iz zemalja njihovog porijekla. Ali, to se počinje mijenjati sa drugom generacijom - njihovim potomcima.

Promjene su nastale uslijed činjenice da su naučili jezike domicilnog stanovništva. Shvatili su da se više nikada neće vratiti u zemlje odakle potiču njihovi roditelji. Pojedinci koji su ostali na svojevrstan način otuđeni od domaćih, preovladavajućih kultura, postali su teroristi.

Stvari su se još više promijenile sa trećom generacijom muslimanskih doseljenika. Oni su postali više asimilirani. Mnogo su više liberalniji u odnosu na prethodne generacije.

Zato The Economist ocjenjuje da su oni ti koji kreiraju novi oblik islama koji je mnogo liberalniji. Pa je tako više od pola studenata islamske vjeroispovijesti u Sjedinjenim Američkim Državama priznalo da je imalo seksualni odnos prije braka.

Još jedno pitanje koje se postavlja je kako da vlade zapadnih država integriraju muslimane?

Prije svega moraju biti oprezni kada su u pitanju pojedni muslimani koji čine zločine. S druge strane, moraju biti vrlo žestoki prilikom hvatanja terorista.

Svaki pogrešan korak prema muslimanima može doprinijeti njihovom otuđenju od domaćih kultura.

Za podsjetiti je da mnogi muslimani obnašaju značajne društvene i političke funkcije.Primjer za to jeste da je gradonačelnik Londona musliman porijeklom iz Pakistana.

The Economist dolazi do zaključka da su zapravo muslimani u Evropi pozitivan primjer muslimanima u ostatku svijeta.

Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara