-

Prestižna britanska kompanija za istraživanje tržišta Euromonitor International izdala je saopćenje za Bosnu i Hercegovinu, odnosno stanje u veleprodajnom sektoru za 2018. godinu.

Prestižna britanska kompanija za istraživanje tržišta Euromonitor International izdala je saopćenje za Bosnu i Hercegovinu, odnosno stanje u veleprodajnom sektoru za 2018. godinu.

Kako u sažetom saopćenju glasi, rast prodaje savremenih prehrambenih malopridajnih centara je usporen s obzirom na smanjeno povjerenje u lancu vrijednosti. Bankrot koji je prije nekoliko godina zadesio Tuš, te strah da bi se nešto slično ponovo moglo desiti igrao je značajnu ulogu u tom procesu.

Što se tiče neprehrambene maloprodaje, registrovano je pomjeranje prodajnih mjesta iz zasebnih objekata ka velikim prodajnim centrima, bez obzira da li se nalaze u centru grada ili na periferiji. Kako naglašava Euromonitor, zabilježena je uspješnost tržnih centara u kojima preovladava neprehrambena prodaja, uz dodatak nekoliko prodavnica sa hranom i jednim velikim marketom.

Ipak, mali nezavisni prodavači, prehrambeni i neprehrambeni, prepoznati su kao mogući kreatori inovativnih rješenja jer, kako ističe Euromonitor, veliki centri ne mogu da ispune sve zahtjeve potrošača.

Savremena prehrambena maloprodaja

Hipermarketi igraju značajnu ulogu u rastu prodaje, a male prodavnice mogle bi u narednom periodu također zabilježiti rast prodaje. Najveći i najuspješniji trgovački lanac je kompanija Bingo, a najveći rast zabilježio je Mercator.

Tradicionalne prodavnice imaju manju konkurenciju i djeluju bez većeg pritiska, piše Euromonitor. Konkretno, rast u ovom sektoru pokreću objekti poput kioska, a lokalne pekare također bilježe uspjeh u 2018. godini.

Odjeća i obuća

Velike međunarodne kompanije drže jaku poziciju u prodaji odjeće i obuće u Bosni i Hercegovini, dok su mala preduzeća gotovo istisnuta sa tržišta. Također, milenijalci utječu na pozitivan rast specijalističkih maloprodajnih lokacija.

Tema Retail, odnosno LC Waikiki je prestigao Zaru kada je u pitanju liderstvo u maloprodaji odjeće i obuće.

Ljepota i zdravlje

Kada je u pitanju industrija ljepote i zdravlja, u 2018. godini zabilježen je nastavak evolucije ovakvih maloprodajnih centara. Također, potražnja vitamina i dijetalnih proizvoda zabilježila je rast, a rast broja privatnih apoteka također nije manji u odnosu na 2017. godinu.

Kada su u pitanju usluge ljepote firma Phoenix drži prvenstvo, dok je dm-Drogerie Markt zabilježio najveći rast.

Online prodaja

Rast je zabilježen, piše Euromonitor, i u prodaji putem interneta, a 2018. godine bila je najbrže rastuća za tu vrstu maloprodaje. Pored direktne kupovine, najveću bazu čine preprodavači odnosno treće partije.

Aliexpress je novi lider, dok je na drugom mjestu eBay, a najveći lokalni prodavač je Ekupi. Najviše se prodaju kućni aparati, bijela tehnika i namještaj

Mobilni internet

Infrastruktura koja omogućava pristup internetu je značajno poboljšana i u 2018. godini. Međunarodne kompanije i dalje drže primat kada je u pitanju omogućavanje mobilnog interneta. Uređaji na bazi Androida su najbrojniji u Bosni i Hercegovini, saopćava Euromonitor.

Oznake: #Bingo
Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara