-

Mnogi rekreativci čitavu godinu treniraju vani , početak marta tradicionalno se smatra početkom sezone treninga na otvorenom.

Trčanje je u posljednje vrijeme veliki hit, no mnogi koji se na ovaj način pokušavaju vratiti u formu, nerijetko znaju komentarisati kako ih ne treba neko tome učiti. To je pogrešan stav jer većina početnika ne poznaje tehniku trčanja te ulazi u trening previše zahtjevnim tempom i s pogrešnom opremom, čime riskiraju ozljede. Osim toga, trčanje pod nadzorom i u grupi odlična je motivacija.

Umjerenog opterećenja i bez stresa

Početak bavljenja sportskom aktivnosti treba biti postupan, a ponekad trebamo odraditi i neke pretpripreme, kao reducirati tjelesnu težinu, koja – kad je u pitanju trčanje - može biti veliki neprijatelj zglobovima donjih ekstremiteta. Program rekreativnog trčanja treba biti umjerenog opterećenja i nipošto predstavljati nelagodu i stres, jer se onda događa da rekreativac odustaje zbog nemogućnosti izvođenja treninga. Tehnika trčanja je segment koji se u pravilu savladava već na samom početku, budući da predstavlja preduslov da se trčanjem bavimo na siguran i uspješan način te na osobno zadovoljstvo, kažu stručnjaci.

-

Podrška je bitna

Podrška drugih osoba, posebno onih s kojima zajedno vježbamo, najčešće je najvažnija karika koja nas i na dulže staze drži u nekoj aktivnosti. Također, ako smo dio grupe, i od nas samih se očekuje da smo podrška ostalima, što opet pridonosi osobnom zadovoljstvu. Vježbanje u grupi, dakle, odlično je i sa psihološkog i socijalnog aspekta. Neosporno je i to da se velika većina ljudi kroz određenu sportsku aktivnost želi riješiti nakupljenog stresa, a svi oni potvrđuju i to kako se nakon jednosatnog treninga, posebno ako je u društvu, zaista osjećaju bolje. Upoznavanje novih ljudi, druženja, razmjena životnih i poslovnih iskustava, zajednička putovanja razlozi au zbog kojih se mnogi odlučuju na vježbanje u grupi, jer nerijetko osobe imaju svojevrsnu nelagodu od samostalnog vježbanja te smatraju da ne znaju ili ne mogu pravilno izvoditi pokrete željene sportsko-rekreativne aktivnosti.

-

Tako su grupno organizovani programi prilika da nauče pravilno izvoditi pokrete, što je izuzetno važno u prevenciji povreda.

-

Trening  za trčanje trebao bi izgledati otprilike ovako: u uvodnom dijelu rade se vježbe razgibavanja i mobilnosti, prevencijski program lokomotornog sistema u smislu vježbi niskog intenziteta, dok je glavni dio treninga trčanje po dobro isplaniranom programu. Tako trening može biti niskog, srednjeg ili visokog intenziteta, trčanje kontinuiranim, varijabilnim, progresivnim tempom trčanja, intervalni trening i dr. Završni dio treninga još se zove i "cooling down“, što predstavlja smirivanje organizma nakon izvođenja glavnog dijela treninga. U ovom dijelu mogu se izvoditi vježbe istezanja i slične vježbe koje potiču regeneracijske procese kako bi se tijelo oporavilo do sljedećeg treninga.


Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara