-

Kompanija Facebook saopštila je da pooštrava propise o političkim reklamama u Evropskoj uniji uoči izbora za Evropski parlament, zakazanih za maj i ovo je najnoviji pokušaj najveće društvene mreže da se izbori sa dezinformisanjem i poveća transparentnost na svojim platformama.

Počev od kraja marta, kupcima političkih reklama morat će da bude potvrđen identitet prije nego što objave reklame na toj popularnoj društvenoj mreži, navodi se u saopštenju, prenosi AP. Propisi su slični onima, koje je ova kompanija uspostavila prošle godine u SAD, Britaniji i Brazilu, napominje američka agencija.

Prema novom sistemu, političke reklame EU na Facebook-u nosiće oznaku "plaćeno", a kad se na takvu reklamu klikne, korisnik će ući u datoteku, koja se može pretraživati i gdje će moći da saznaju koliko je novca na reklamu potrošeno, koliko puta je ona viđena, kao i informacije o godinama, polu i lokaciji ljudi koji su reklamu gledali.

Nik Kleg, koji je u kompaniji "Fejsbuk" zadužen za globalnu politiku i komunikacije, rekao je danas u Briselu da će te alatke obuhvatiti ne samo izborne reklame, već i reklame koje ne podržavaju izričito nekog kandidata ili političku partiju, ali su fokusirane na visoko politizovane teme kao što je imigracija.

Facebook će pokrenuti isti sistem za političke reklame i uoči predstojećih izbora u Indiji, Ukrajini i Izraelu, a u junu planira da je proširi na globalnom nivou. Uz to, u cilju većeg nadzora, ova kompanija razmatra i mogućnost uspostavljanja nezavisne komisije, koja bi se bavila žalbama vezanim za odluke o sadržini takvih reklama i objava na ovoj mreži.

Stotine miliona ljudi u 27 država članica EU glasaće u maju za 705 poslanika Evropskog parlamenta. Facebook i druge internet kompanije našle su se na udaru kritike da nisu dovoljno učinile, kako bi spriječile zloupotrebu svojih platformi od strane grupa, koje pokušavaju da utiču na ishod izbora.

Oznake: #Facebook
Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara