-

Morate znati da je jako važno, prije svega zbog zdravlja, da umijete na pravi način da se izborite sa stresom. Međutim, kada se nađete u nekoj situaciji, nije uvijek lako da se smirite. Srećom, postoji nekoliko trikova koje preporučuju terapeuti, a mogu da vam pomognu u stresnim situacijama.

Počnite brinuti o sebi

Ponekad ste jednostavno previše zauzeti i teško vam je da u sve te obaveze tokom dana uglavite i opuštajuće aktivnosti. Zato je možda najpametnije da ujutru nekoliko minuta posvetite sebi.

"Zašto ne biste svakog jutra dali svom mentalnom zdravlju jedan mali depozit? Možda to nije lak zadatak jer biste da iskoristite svaki sekund da se naspavate prije nego što izašete iz kuće, ali makar probajte", savjetuje psiholog Ovenšon Miler.

Ne morate da radite ništa "veliko" – jednostavno, dajte sebi odušak desetak minuta svakog jutra da uživate u omiljenoj muzici, radite jogu, meditirate, čitate... radite bilo šta što vas opušta.

Brojite unazad od deset

Oduprite se inicijalnom emocionalnom naboju malim trikom.

"Kada se nađete u nekoj stresnoj situaciji, nemojte da odreagujete 'na prvu', već najprije izbrojte unazad od deset", kaže terapeut Keri Karlton. Na ovaj način ćete, kaže ona, malo prevariti mozak jer će morati da razmišlja o sljedećem broju, umjesto da se fokusira na ono što je izazvalo stres.

"Tako ćete i bolje moći da odlučite o sljedećem koraku".

Dišite iz dijafragme

Vježbe disanja iz dijafragme mogu da smanje stres i mišićnu tenziju.

"Veoma ih je lako naučiti. Predlažem da skinete neku aplikaciju za opuštanje i slušate instrukcije, zatim praktikujete to dva do tri puta dnevno, po tri do pet minuta. Disanje iz dijafragme usporava rad srca, snižava krvni pritisak i lučenje kortizola", kaže klinički psiholog dr Širi Sade-Šarvit.

Razgovarajte sa prijateljem

Ljudi su društvena bića, kojima je potrebna pomoć i odobravanje drugih.

"Iskren razgovor sa prijateljem, članom porodice ili partnerom može da ublaži stres", kaže dr. Sade-Šarvit. "I ne samo to, druga osoba će vam ponuditi različitu perspektivu, podršku. Sam razgovor sa nekim kome je stalo do vas će vam pomoći da budete optimističniji i tijelo će povećati proizvodnju hormona koji čine da se dobro osjećate, poput oksitocina".

Opustite mišiće

Tehnika progresivnog opuštanja mišića može da vam pomogne da se smirite. Sve što treba da uradite je da stegnete grupu mišića, a onda ih opustite.

"Obično se počinje stiskanjem pesnice, opuštanjem, a zatim se prelazi na ostale dijelove tijela", kaže psiholog dr Rasel Morfit.

"To je i sjajan način da naučimo da prepoznam skrivenu mišićnu tenziju i uradimo nešto povodom toga. Kada opuštamo mišiće, opuštaju se i naše misli i emocije, pa smo smireniji".

Otkrijte uzrok stresa

Stres je različit za svakoga, i dok neki ljudi tačno znaju šta je okidač za stres, drugi ne mogu da nađu njegov uzrok.

"Ono što možete da uradite je da počnete da pratite stres. Zapišite stvari koje dodaju stres u vaš život, uključujući i gdje i kada se to dešava i kako fizički i mentalno reagujete na to. Bit ćete zaprepašteni kako ćete brzo uočiti obrazac u ovim stvarima i naučit ćete šta možete da promijenite", kaže Miler.

Svako ima svoj način na koji se bori sa stresom, ali definitivno možete da probate neki od ovih i vidite da li će vam pomoći.

Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara