-

U današnje vrijeme je teško nekoga fascinirati na neki duži vremenski period. To dokazuju veze i brakovi koji pucaju poput kokica na vrućoj tavi, poslovi i karijere koje se mijenjaju kao što npr. neka manekenka mijenja čarape na setu, dok tehnologija ma kakva bila već nakon prvih par minuta jednostavno dojadi. Jer ljudima zapravo više ništa nije sveto i svi teže prema nečem boljem, jačem, uzbudljivijem i modernijem – nevezano o kojoj se domeni tržišta radilo. Stoga nikoga ne treba čuditi da je tako i s automobilima.

Prosječni automobil danas ima nekoliko puta kraći vijek trajanja nego što je to bio slučaj prije nekoliko desetljeća. Automobili se štancaju poput porno zvijezda na pornografskim kanalima, a tijekom trajanja neke generacije nekog modela na tržištu obavezno je napraviti barem jednu do dvije „evolucije“ modela. Jer u protivnom blijedi sjaj čak i za one najposebnije modele na tržištu. I to je zapravo tužno, ali istovremeno i samo jedan dio priče.

Onaj drugi dio priče svodi se upravo na one limitirane i posebne verzije pojedinih modelakoje od dodataka u odnosu na one manje posebne i nelimitirane imaju tek malo veći ekran infotainment-sustava, te par stavki opreme viška. Sporadično se neka ekipa u kutama poigra i s optimizacijom nekog dijela motora, pa kao rezultatno stanje imamo par konja viška u odnosu na „neevoluiranu“ verziju modela, ali to je u pravilu to. I tržište to „puši“ – pogotovo kada se radi o ekskluzivnim i sportskim modelima pojedinih proizvođača automobila.

Dotične su „posebne“ verzije nekih modela u svojim limitiranim izvedenicama sporadično i zanimljive, jer performansi u sklopu nekog sportskog automobila nikada nije dovoljno. Ali kupci takvih automobila najčešće su bogati ljudi koji kupnjom nekog takvog automobila samo žele postati još bogatiji. I time najekskluzivniji automobili na svijetu danas na tržištu stoje kao meta za prekupce, što je zapravo tužno.

…i upravo u tom dijelu priče dolazimo do Lamborghinija i modela Huracan koji je prije nekog vremena dobio limitiranu verziju nazvanu „Performante“.

Dotični je „baby-Lambo“ u svojoj srži vrlo interesantan automobil: olakšan, ojačan i prema divljanju usmjereniji nego ikad. Samim time faktor ekskluzivnosti već sam po sebi vrišti „kupi me“ i to je sasvim u redu. Jer automobila poput Huracana Performante doista nema baš puno na svijetu. Barem ne u sklopu ovih politički korektnih vremena u kojima svi mi danas životarimo.

Uglavnom, kada je Lamborghini najavio Huracan Performante, najavio je i limitiranu seriju, te još sto i jednu posebnost vezanu uz ovaj automobil, pa je upravo zato ovaj posljednji krik ideja iz Sant Agate Bolognese tek jedna velika pljuska posred lica za sve one koji su se odlučili staviti svoje ime na popis i čekati Performante verziju Huracana.

Najnovija varijacija na temu Huracana ne naziva se Performante. Nije limitirana u seriji i ne hvališe se s pridjevima poput „poseban“ i „limitiran“. Dakle, reklo bi se kako se radi o još jednoj varijaciji na temu automobila kakav poznajemo već nekoliko godina i koji itekako ima svojih konja za utrku. No Huracan Evo (kako se naziva ova iteracija modela) upravo zbog toga i jest poseban, jer bez svih tih „fensi“ pridjeva na tržište donosi performanse ravne Performanteu – samo po nižoj cijeni. I to definitivno jest pljuska posred lica za sve one koji su u datom momentu „odriješili kesu“ i kupili „najposebniji Huracan svih vremena“.

Pod poklopcem Evo-verzije Huracana i dalje je 5,2 litre zapremine u kombinaciji s 10 cilindara. Još uvijek se u jednadžbi za Huracan Evo ne nalaze Turbo-punjači i slična ekološki-nastrojena sr..ups…da se cenzuriram na vrijeme. Dakle, Huracan je i dalje prirodno aspiriran, te divljanjem inspiriran. I to je zapravo sasvim dovoljno. Ali u Lamborghiniju su ovaj puta snagu motora podigli na 640 konja (koliko ima i Performante verzija modela), te dodali svu silu pomagala i tehnoloških dodataka, ne bi li upravo Huracan Evo ispao što je moguće više poseban.

Na popisu opreme se između ostalog nalaze žiroskopi zajednički nazvani Lamborghini Piattaforma Inerziale (odnosno LPI), koji pomno prate gravitacijski centar automobila i direktno utječu na njegovo ponašanje na cesti. Zatim je tu još pokoja talijanska složenica poput one nazvane Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (odnosno LDVI), koja u suštini kontrolira sva aerodinamička svojstva automobila i radi rukom pod ruku s prethodno navedenom skraćenicom, ne bi li se tako osiguralo preživljavanje za nekog nogometaša ili plejboja koji u datom momentu pretjeruje s brzinom na cesti. Tu je i sustav skretanja sva četiri kotača, „Torque vectoring“ sustav, te hrpetina svemirskih naziva koji za Lamborghini očito imaju smisla. Uostalom, samo pokušajte izgovoriti nešto poput „megnetorheological active suspension“, a onda pokušajte prevesti tu složenicu i objasniti je prijateljima na kavi.
Hmmm…

Lamborghini Huracan Evo zapravo je sukus svih znanja i implementacija istih u jedan od „onih“ automobila koji svojim performansama uzrokuju probavne i ine druge smetnje, dok su svojim zvukom u stanju oglušiti rakune i vjeverice tek laganim prolaskom kraj drveta na kojem žive. Brz je. Agilan. Glasan. Nizak i širok. Tehnološki napredan i opremljen najnovijim krikovima tehnologije. Eksterijerom plijeni pozornost svih sudionika u prometu, dok interijerom napaljuje sve rase, spolove, vjerske orijentacije i pripadnike svih branši – od elektrotehničara do starleta. Ima svu silu pomagala „ovog“ i „onog“ tipa, te sa svojim ubrzanjem do stotke za 2,9 sekundi i maksimalnom brzinom od 330 kilometara na sat djeluje poput psihologa i nutricionista u jednom paketu. Jer je u stanju izuzetno brzo mijenjati percepciju i sadržaj želuca istovremeno. A to definitivno ne može prosječni Golf Diesel.

Naravno da ima bežičnu povezivost sa svim i svačim – od telefona do satelita u orbiti Plutona. Naravno da ima infotainment-sustav najnovije generacije u sklopu kojeg je Apple Car-ovo-ono-Play sastavni dio cijele priče. Naravno da je tu i 8,4-inčni ekran osjetljiv na dodir, te još milijun i jedna opcija u sklopu Lamborghinijevog „Ad Personam“ programa. Naravno da posjeduje i kamere koje između ostalog služe za telemetriju. Naravno da se sva ta telemetrijska očitanja pohranjuju na tvrdi disk montiran u automobil i naravno da poput mnogih drugih automobila danas i za volanom ovog možete mahati, te time poglašnjavati ili stišavati radio i ostale tome slične radnje.

Naravno da sve to skupa i košta nogu i ruku, te pokoji bubreg. Ali u cijeloj priči nema pretencioznosti, jer ovo nije automobil za prekupce, već jedan od onih u kojima mogu uživati svi oni kojima dati za automobil nekih 230,000 eura ne predstavlja nikakav problem. Dakle, u Huracanu Evo mogu uživati svi oni sretnici koji su na ovaj ili onaj način došli do novaca, a ne tek sporadični prastari milijarderi i prinčevi iz neke izmišljene pustinjske kraljevine. I zato je ovaj Huracan kao automobil apsolutno zanimljiv i poseban.

Ne…Huracan Evo i dalje nije Huracan Performante. I nikada neće ni biti. Ali upravo u tome i jest čar ovog automobila, jer za razliku od kratke liste proizvedenih Huracana s oznakom Performante, koji čame u garažama i hangarima, Evo je automobil u kojem će kupci vjerni Lamborghiniju moći uživati u realnom vremenu i prostoru. I to će činiti neovisno o cijeni koju su platili. Jer ovaj je Huracan napravljen za vožnju, a ne za skupljanje prašine i sporadično pojavljivanje na aukcijama.

I zato za ovaj automobil stvarno vrijedi reći „Forza Lamborghini“.

Oznake: #Lamborghini #EVO
Izvor: Informativa.ba, Automobili.hr
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara