-

Insajderi koji poznaju iznutra i izvana nas obavještavaju šta to Facebook, Snapchat i Twitter imaju i šta sve rade kako bi zadržali ovisnost o društvenim mrežama. Nekoliko njih pojasnilo je za BBC kako im to polazi za rukom.

Aza Raskin, izumitelj beskonačnog skrolanja, rekao je da programeri stalno rade na tome da privuku korisnike.

Bivši izvršni direktor Jawbonea i Mozille izjavio je da tehnološke firme stalno testiraju ljude kako bi pronašle najbolji način da ih učine ovisnima, na primjer tako što istražuju i mijenjaju boju i oblik Facebookovog 'Like' gumba.

'Iza svakog zaslona vaših telefona, obično je doslovno tisuću inženjera koji su radili na toj stvari kako bi vas učinili maksimalno ovisnima, dodao je Raskin.

'Facebook je svjestan da je zarazan'

Leah Pearlman, jedna od onih koji su izumili Facebookov 'Like' gumb, rekla je BBC-u da je i ona sama postala ovisna. 'Kada nešto trebam provjeriti, idem provjeriti na Facebook', rekla je. Dodala je da nikad nije namjeravala da 'Like' bude zarazan.

BBC je također razgovarao sa Sandyom Parakilasom, bivšim inženjerom u Facebooku, koji je tvrtku napustio 2012. Parakilas bivšeg šefa nije štedio oštrih kritika nakon skandala Cambridge Analytica. Rekao je da je div društevnih mreža u potpunosti svjestan koliko promiče ovisničko ponašanje.

'Svakako su bili svjesni činjenice da proizvod stvara navike i da je zarazan', rekao je. 'Postoji taj poslovni model koji je osmišljen kako bi vas privukao da se angažirate i trošite što više vremena na mrežu, a zatim tu pažnju prodaje oglašavačima.'

INFORMACIJE SU ZLATO

Ovaj istup nije prvi put da bivši zaposlenici sa odgovornih pozicija Facebooka otkrivaju da postoje metode za poticanje ovisnosti. Bivši CEO firme Sean Parker izjavio je prošle godine da je mreža fokusirana na 'iskorištavanje ranjivosti u ljudskoj psihologiji'. Rekao je da su osnivači i kreatori poput njega i Marka Zuckerberga toga svjesni, ali 'svejedno to čine'.

Ime Archibong, potpredsjednik Facebooka za partnerstva, izjavio je BBC-u da je tvrtka istraživala šteti li sučelje koje stvara ovisnost ljudima.

'Radimo s ljudima treće strane koji promatraju ponašanja koja stvaraju naviku - bilo na našoj platformi ili internetu - i pokušavamo saznati postoje li elementi za koje se vjeruje da štetno utječu na ljude', rekao je. 'Činimo to da kako bismo osigurali da naši korisnici budu sigurni.'

Facebook ipak ne poriče da korištenje društvenih medija može loše utjecati na ljude

Prošle godine Facebook je priznao da prekomjerno korištenje društvenih medija može imati štetan učinak na mentalno zdravlje ljudi.

Međutim, glasnogovornik Facebooka rekao je za Business Insider da 'navodi koji su se pojavili tijekom nastajanja emisije BBC Panorama netočni su: Facebook i Instagram bili su dizajnirani kako bi se ljudi spojili sa svojim prijateljima, obitelj i stvarima koje su im važne.'

'To se odnosi na povezivanje s voljenima koji žive daleko ili se pridruživanje zajednici ljudi koji dijele iste interese ili podržavaju akcije koje su vam važne. Ova svrha nalazi se u središtu svake odluke o dizajnu koju činimo, a ni u kojoj fazi ne želimo stvoriti ovisnike.'

Oznake:
Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara