-

Plivanje je i siguran put ka dobrom zdravlju i zdravom životu

Plivanje je jedna od najzdravijih aktivnosti. Takođe, ova rekreacija pozitivno utIče na vaše tijelo i jača vaše mišiće.

Već nakon nekoliko sati plivanja, osjećat ćete veću snagu, fleksibilnost i mišićnu izdržljivost. Plivanjem slobodnim stilom u trajanju od 30 minuta, potrošit ćete oko 350 kalorija. Najtežim stilom, leptirom (delfinom), u 30 minuta ćete sagorjeti 400 kalorija. Plivanje ravnomjerno jača sve mišićne skupine jer se plivači ravnomjerno koriste rukama, nogama, trbušnjacima, leđima i prsima. Stručnjaci preporučuju svakodnevno plivanje u trajanju od 30 minuta, ili minimalno tri puta sedmično. Stoga je ljeto idealno za ovaj oblik tjelovježbe, ali ako ste u mogućnosti svakako preporučujemo da plivate tokom cijele godine.

-

Prilikom plivanja ne opterećujete zglobove i kralježnicu, vodoravni položaj tijela pospješuje cirkulaciju, a strujanje vode opušta muskulaturu. Stoga se plivanje smatra jednim od najzdravijih sportova. Plivanje povećava i jača mišiće srca, stabilizira krvni pritisak, poboljšava opskrbljenost srca i pluća kisikom, produbljuje disanje te povećava kapacitet pluća. K tome, djeluje opuštajuće na živčani sistem, poboljšava pokretljivost zglobova i koordinaciju rada ruku i nogu te pozitivno utiče na vezivno tkivo. Kako uključuje većinu mišićnih skupina te osigurava dobar aerobni učinak, plivanje se smatra jednim od najtemeljitijih oblika vježbanja jer osnažuje mišiće cijelog tijela.

-

Plivanje u vidu rekreacije preporučuje se i starijim osobama, pa čak i osobama koje imaju stanovite srčane tegobe. Srčani mišići postaju snažniji, a zbog jačanja mišića grudnog koša produbljuje se disanje, a tijelo dobiva više kisika. Tokom plivanja naše je cijelo tijelo u pokretu i ne treba posebno naglašavati kako ima dobar učinak i za ruke i za noge. Na čovjekovo zdravlje plivanje djeluje i na psihološkoj bazi. Pogotovo je učinkovito za opuštanje od stresa. Duboko disanje na koje smo kod plivanja na neki način prisiljeni jest zapravo je ona vrsta disanja koja se preporučuje kada se želimo opustiti, smanjiti anksioznost ili smanjiti razinu stresa jer duboko disanje snižava razinu kortizola (hormona stresa) koji je odgovoran za naše uznemireno stanje.

Ako želite razviti veliku snagu ramena, leđa i nogu, preporučuje se stil plivanja leptir (delfin). Općenito se ovaj stil smatra tehnički najzahtjevnijim i najtežim za izvođenje, te zahtijeva osim snage ramena i veliku snagu leđa i nogu. Kraul je jedan od najčešćih stilova plivanja. Ako plivamo bržim tempom ovo je stil koji se preporučuje kada želimo aerobne učinke. Prsni stil je sporija tehnika plivanja koja zahtjeva veću snagu ramena i nogu. Kod bolesti u području vratne kralježnice treba biti oprezan i radije se opredijeliti za leđni stil plivanja. Leđni stil preporučuje se onima koji imaju problema s kralježnicom, bolove, loše držanje, deformitete.

Dobrobiti plivanja

Prilikom plivanja ne opterećujete zglobove i kralježnicu, vodoravni položaj tijela pospješuje cirkulaciju, a strujanje vode opušta muskulaturu. Plivanjem očuvajte zdravlje i steknite dobru liniju.

Zdravlje srca

Plivanjem se pokreće svaki mišić tijela, uključujući i onaj najvažniji - srce. Plivanje jača srce i učinkovitije pumpa krv, čime se poboljšava cirkulacija u tijelu.

Povećanje mišićne mase i snage

Naučnici su jednim istraživanjem utvrdili da će 8 sedmica svakodnevnog plivanja mišićnu masu tricepsa (stražnji dio ruku) povećati za 23.8%. Povećanjem mišićne mase će se smanjiti postotak masti u tijelu, zbog čega će zdravlje cjelokupnog organizma biti poboljšano. Plivanje pruža znatno veći otpor od trčanja. Naime, tokom trčanja osoba prolazi kroz zrak, koji tijelu ne predstavlja naročito opterećenja, dok se kod plivanja tijelo suprotstavlja vodi, zbog čega svaki pokret postaje vježba otpora i snage. Plivanje se također pokazalo odličnim za poboljšanje zdravlja kostiju, naročito kod žena u postmenopauzi.

Kapacitet pluća

Još jednim istraživanjem se ustanovilo da sredovječni muškarci i žene plivanjem poboljšavaju kapacitet pluća, a on se u razdoblju od 12 sedmica povećao za 10%. Količina krvi koju srce pumpa se također povećala, i to za 18%.

Holesterol

Plivanje uravnotežuje nivo dobrog i lošeg holesterola. Za svaki 1% smanjenja holesterola, rizik od bolesti srca se smanjuje za 3.5%. Plivanje ojačava stjenku arterija i njihovu fleksibilnost. Naime, osobe treće dobi koje su redovito plivale imale su jednaku funkciju arterija kao osobe u tridesetima i četrdesetima.

Zdravlje zglobova

Plivanje pruža nešto što niti jedna druga aerobna tjelovježba ne može pružiti: mogućnost da pokrećete svaki dio tijela, a da ne stvarate pritisak na koštani sistem! Tokom plivanja ne stvarate pritisak na zglobove. Kad je tijelo uronjeno u vodu do pojasa, vi nosite samo 50% svoje težine, kada je uronjeno do prsa, nosite tek 25 do 35% svoje težine, a kada je uronjeno do glave, nosite samo 10% svoje težine. To znači da je plivanje idealno za one koji imaju problema s ukočenošću mišića i bolnim zglobovima.

Plivanje sagorijeva kalorije

Dok jedni plivaju zbog zdravlja, drugima je ovaj sport privlačan zbog lijepog izgleda. Redovnim plivanjem svoje tijelo možete "isklesati" do savršenstva.

Kombinujte različite stilove plivanja kako biste ostvarili najbolji učinak po vaše zdravlje i izgled. P livanje je i siguran put ka dobrom zdravlju i zdravom životu.

Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara