-

NASA je potvrdila kako će ogromni asteroid nazvan 3200 Phaethon uskoro proći toliko blizu Zemlji da ga ova agencija označi 'potencijalno opasnim'.

Phaethon će Zemlji biti najbliži 16. decembra, na razdaljini 27 puta većoj između Zemlje i Mjeseca, koja iznosi 384.400 kilometara.

S promjerom od oko pet kilometara, izvještavaju iz NASA-e, Phaethon je treći najveći asteroid ove kategorije koji prolazi blizu Zemlje.

Detaljne snimke očekuju se 16. prosinca, a idući njegov prolazak predviđa se 2093. godine.

Ovaj asteroid otkriven je 11. listopada 1893. godine uz pomoć infracrvenog astronomskog satelita i imenovan po sinu grčkog boga sunca.

Podsjetimo, nedavno je steroid dug 400 metara, koji nalikuje divovskoj cigari i ne sliči ni na što dosad viđeno u našem Sunčevom sustavu, stigao iz drugog planetarnog sistema.

Astronomi su prvi put opazili 'međuzvjezdanog posjetitelja', kako ga je u svom priopćenju u utorak opisala NASA. Iznenađeni viđenim, astronomi su se zagledali u neobičan oblik stjenovitog tijela, koji je deset puta duži nego što je širok, što ga jasno razlikuje od asteroida koji kruže oko Sunca.

Crvenkasti, izduljeni meteorit putovao je milijune godina iz drugog planetarnog sustava prije nego što su ga otkrili znanstvenici s havajskog sveučilišta u Honoluluu.

Oznake: