Mnogo je razloga zbog kojih u nekom životnom razdoblju možete imati problema s libidom,: od tjelesnih bolesti (na primjer hipotireoze, bolesti jajnika i sjemenika, s poremećenim stvaranjem spolnih hormona), preko duševnih bolesti (na primjer depresija, kod koje dolazi do gubitka uživanja u stvarima u kojima je osoba ranije uživala), do neugodnih životnih iskustava koje povezujemo sa seksom, ili nekih seksualnih poremećaja (kao što su erektilne smetnje ili vaginizam), kao i problemi u vezi, nesuglasice, učestale svađe, emocionalno i fizičko zlostavljanje.

 

 

 

 

 

 

 

Osjećaj nesigurnosti zbog problema na poslu, zbog toga što ne znamo kako ćemo platiti račune, ili stići pozavršavati sve obaveze koje nas očekuju idućeg dana, što utiče i na ukupnu razinu stresa, mogu pogubno djelovati na seksualnu želju. Zato je za održanje želje i libida izuzetno važno da se partneri nauče nositi sa stresom, anksioznošću i depresijom, te da razvijaju međusobnu bliskost i podržavaju jedno drugo.

Uz ove „očite“ moguće uzroke, nikako ne smijemo zanemariti „sitnice“ kojih često nismo svjesni, a mogu imati značajan utIcaj. Tako neka istraživanja pokazuju da ljudi koji imaju televizor u spavaćoj sobi u prosjeku mogu imati i upola rjeđe seksualne odnose od onih koji taj prostor čuvaju od negativnih zračenja i utIcaja negativnih vijesti ili horor-filmova, ne samo zato što će ružne scene ili loše vijesti izazvati osjećaj stresa, nego i zato što se, dok buljimo u televizor, ne družimo međusobno.

 

-

Da stvari mogu biti i gore nego što se čini na temelju prosječnih brojki pokazuje istraživanje provedeno još 2006. među 500-injak talijanskih parova, u kojem su neki izjavili da je broj odnosa s prosječnih sedam pao na 1,5 odnos sedmićno nakon što su u spavaću unijeli „prozor u svijet“.

Tehnologija općenito može imati loš uticaj na libido, pogotovo ako nam je i posao takav da više od pola dana provodimo nagnuti nad kompjuterom ili tabletom. To može izazvati bolove u leđima, utvrdili su u društvu britanskih kiropraktičara, u istraživanju koje je obuhvatilo 2000 ljudi. Naime, čak 25 posto njih izjavilo je da povremeno ili često izbjegava seks zbog bolova u leđima.

Općenito, dugotrajno sjedenje na poslu u istom položaju može negativno uticati na libido. S jedne strane, to može biti razlog za debljanje i nakupljanje sala oko trbuha i općenito masnih naslaga u tijelu, što i kod muškaraca i kod žena može biti povezano s manjkom testosterona, kaže naš sugovornik, no sjedilački posao je podjednako loš i za žene: mišići na zdjelice, ili bočnoslabinski mišić (koji se proteže dijagonalno od donjeg dijela leđa do prepona), dugo su skupljeni, što može uticati na sposobnost provođenja signala do reproduktivnih organa.

-

Pojednostavljeno: može oslabiti osjećaj za dodir i seksualni užitak zbog dodira. I nošenje visokih potpetica može imati sličan učinak, pokazuju istraživanja. Naime, koliko god noge u cipelama s visokom petom izgledale seksi, one su često pravo mučenje za ženu, jer se tijelo u takvim cipelama naginje prema naprijed, pa su mišići dna zdjelice prisiljeni učestvovati u – održavanju ravnoteže.

Pritisak na njih također može negativno uticati na protok impulsa kroz živce koji utiču na stvaranje osjećaja seksualne uzbuđenosti, što u konačnici može dovesti do problema s postizanjem orgazma, tvrde britanski naučnici.

Mirisi, znoj i nesigurnost

Mnoga istraživanja pokazuju da miris partnerova tijela (čak i miris znoja) može biti presudan kod zaljubljivanja, te da kroz živce smještene u nosnicama također primamo bitne signale o ljudima koji nas okružuju.

Studija provedena 2012. godine na Univerzitetu u Gothenburgu u Švedskoj pokazala je da muškarci bez osjećaja mirisa mogu imati značajno manje seksualnih partnerica od onih kod kojih je funkcija mirisa normalna, dok su žene bez osjećaja njuha manje sugurne ne samo u partnerskim, nego općenito u međuljudskim odnosima.

Psihologinja koja potpisuje istraživanje, dr. Ilona Croy, kaže kako oslabljen osjećaj mirisa predstavlja nedostatak u igri spolova.

Prenaglo mršavljenje opasno za želju

Prenagli gubitak težine također može biti jedan od razloga da žena izgubi seksualnu želju, čak i ako je s novom težinom došla do idealne težine. Naime, brzo mršavljenje može izazvati stres i pad nivoa estrogena i testosterona i potaknuti otpuštanje hormona prolaktina, koji je prirodni prigušivač spolnog nagona.

Izgubite li prenaglo više od 10 posto svoje težine, tijelo to može poistovjetiti s razdobljem gladi, pa seks, odnosno produženje vrste, pada na ljestvici prioriteta, kažu naučnici.

  

Vježbajte, ali pametno s biciklom

Žene i muškarci koji redovno vježbaju bolje će se osjećati u svome tijelu te imati više samopouzdanja, što je vrlo korisno za seksualnu želju. Također, muškarci koji redovito vježbaju imaju 70 posto manji rizik od erektilne disfunkcije, u usporedbi s onima koji uopšte ne vježbaju, no strastveni biciklisti imaju povećani rizik od spolne nemoći.

Naime, neka istraživanja pokazuju da jako tvrda sjedala na biciklu mogu napraviti pritisak na živce i arterije oko prepona, što može smanjiti dotok krvi u penis. Štoviše, ako ozlijedite pudendalni živac (veliki živac u preponama koji se proteže od genitalija do baze kralježnice), erektilna disfunkcija može potrajati i do dvije godine, kaže dr. David Edwards, stručnjak za seksualno zdravlje sa Sveučilišta u Oxfordu.

Zbog toga za muškarce preporučuju sjedišta koja u sredini imaju duboki žlijeb, koji pomaže da se ublaži pritisak na živac, ili da na sjedalo postave jastučić sa gelom koji će ublažiti pritisak na prepone. Također, vodite računa da dobro podesite visinu sjedala.

„Dragi, ugrij mi noge“

-

Svaki put kad vas partnerica to u krevetu zamoli, učinite to s veseljem, ili ustanite i donesite joj debele čarape, jer žene teže mogu doživjeti orgazam ako su im noge hladne, pokazalo je istraživanje među Nizozemkama iz 2005. godine. Istraživači su otkrili da čak posto žena koje tokom seksa ostanu u čarapama dožive orgazam, za razliku od 50 posto onih koje su ostale bosih nogu.

Prema profesoru Gertu Holstegeu, neuroznanstveniku s nizozemskog univerziteta stvari su vrlo jednostavne: „Noge igraju značajnu ulogu u održavanju tjelesne temperature, pa um i tijelo mogu biti opušteni i prepustiti se uživanju“.

Idući puta kad vaš partner kaže tako nešto, ne brundajte: Seksualna savjetnica iz los Angelesa, dr. Kat Van Kirk, kaže da pivo muškarcima može pomoći da budu bolji u krevetu, jer sadrži fitoestrogene, biljne supstance koje mogu potaknuti odgađanje orgazma. Naravno, ne misli se pritom na bačvu, nego na kriglu piva.

Bolje ćelav nego „nikakav“

Gotovo 300 rtazličitih skupina lijekova mogu uticati na smanjenje želje, pa ako imate taj problem, provjerite listu lijekova koje pijete s ljekarom opšte prakse i zatražite zamjenske lijekove. Na primjer, poznato je da beta-blokatori koji se propisuju zbog srčanih problema i povišenog krvnog pritiska negativno utiču na seksualnu želju, no novija generacija tog lijeka pokazala je da se erektilna funkcija poboljšala kod čak 69 posto pacijenata.

Diuretici mogu smanjiti protok krvi u penisu, što utiče na erekciju. Moderni antidepresivi mogu uticati na hemikalije koje aktiviraju seksualnu želju, te izazvati erektilnu disfunkciju ili suhoću vagine. Kodein u tabletama protiv bolova može potisnuti aktivnost u hipotalamusu, prostoru mozga koji je uključen u kontrolu razine hormona, te tako potisnuti libido.

Čak i neke vrste antihistaminika, koje inače izazvaju pospanost, mogu uzrokovati erektilnu disfunkciju i suhoću rodnice, pa i neki lijekovi koje muškarci uzimaju protiv – ćelavosti.

 

 

 

Nedostatak sna nije seksi

Majke s malom djecom koje tek kada spreme djecu u krevet počinju kuhati za sutra, peglati, ribati pločice u kuhinji i slično, itekako će osjetiti pad želje za seksom. Pogotovo ako idu u krevet puno kasnije od partnera, u vrijeme kad on već dobrano hrče.

Zato preraspodijelite poslove tako da možete leži ranije i pokušajte što češće ići u krevet u isto vrijeme, jer ćete se tako češće naći u krevetu s istom razinom želje. Osim toga, prestanite koristiti „snooze“ gumb na budilici ili mobitelu – onaj grozni gumbić kojim odgađate ustajanje iz kreveta tako da navijete sat da ponovo zvoni za desetak minuta.

Nabildajte se vitaminima

Vitamin C poboljšava cirkulaciju i daje vam više energije te potiče rad nadbubrežne žlijezde. Vitamin B5, koji se nazivaju i pantotenska kiselina, jedan je od osam B vitamina, koji pomažu tijelu pretvoriti ugljikohidrata u gorivo (glukozu), koja se koristi za proizvodnju energije. B5 posebno pomaže u proizvodnji hormona koji su povezani sa seksualnom željom.

Radite na sebi i odnosu s partnerom

Ako u vlastitim mislima, ili u razgovoru s partnerom posadite negativno sjeme, ne možete očekivati da će iz toga izrasti prekrasan cvijet. Zato radite na sebi: čitajte knjige i pohađajte radionice koje potiču razvoj zdravog karaktera i duhovnog zdravlja, te nastojte svladati tehnike produktivnog komuniciranja.

Ne dozvolite partneru ljubomoru, tvrdoglavost, netoleranciju i samoživost, ali nemojte to dozvoliti ni sebi. Također, radite na razvoju empatije, pogotovo prema partneru: zatražite da vam objasni neka svoja neočekivana ponašanja ili odluke, pokušajte stvari sagledati iz njegovog kuta i dozvoliti da možda niste uvijek vi u pravu.

 

Cijenite zajedničko, ali i vrijeme za sebe

Divno je ako živite s roditeljima koji vam mogu pomoći, lijepo je imati veliko društvo i puno prijatelja koji vam uvijek rado navrate u kuću i važno je provoditi kvalitetno vrijeme s djecom, no nemojte zaboraviti cijeniti vrijeme koje ćete provesti zajedno, tako da ste samo vas dvoje u fokusu.

Posvetite se razgovoru, razmjeni nježnosti, smijte se i šalite, dogovorite raspored za iduću nedjelju ili uživajte u nekom zanimljivom filmu, ali ne zaboravite da vam je itekako potrebno i vrijeme koje ćete imati samo za sebe. Za ženu to može biti subotnje jutro tokom kojega će obaviti frizera ili sjediti s prijateljicama na kafi, za muškarce druženje s prijateljima, ili jutarnje trčanje.

Potičite jedno drugo i na te samostalne trenutke, jer jedino tako možete kraj sebe imati zadovoljnog partnera.

Možda nisu afrodizijaci, ali - pomažu

Ni jedno istraživanje dosad nije nedvosmisleno potvrdili da postoje namirnice koje imaju afrodizijački učinak, odnosno da direktno utiču na seksualnu želju. Ali, neko voće, kao što su, recimo, smokve, banane ili avokado svojim sugestivnim izgledom i savršenim okusom mogu potaknuti osjećaj užitka u hrani, kao uvod u neke druge užitke.

Osim toga, voće sadrži važne vitamine i minerale koji mogu uticati i na ukupno zdravlje, a time i zdrav seksualni život. Ne zaboravite, naravno, na čokoladu, za koju je dokazano da potiče oslobađanje feniletilamina i serotonina, koji podižu raspoloženje. Učinak je psihološki, ne i fizički, ali – i to se računa.

Luk jača erekciju

Sljedeći put kad se odlučite pripremiti romantičnu večeru, dodajte malo bosiljka i luka jelu. Miris bosiljka stimulira nerve, a luk sadrži visok nivo allicina, koji ubrzava cirkulaciju, što može pomoći ljudima s poremećajem erekcije. Povoljno može djelovati i ruzmarin, koji isto tako ubrzava cirkulaciju, ali ne pretjerujte jer podiže krvni pritisak.

SRETNO!

Oznake:
Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara