Građanski savez (GS) -

Građanski savez (GS) smatra da kad god SDA i njezinim ministrima ponestane ideja o tome kako u toliko podijeljenoj zemlji učiniti još jedan korak dalje od pojmova integracija, dijalog, suočavanja sa prošlošću (ali i problemima iz svakodnevog života građana BiH), posegne se za jezikom, instrumentom kojim nacionalističke ‘elite’ manipuliraju više od dvadeset godina. U lingvistici, nauci koji niko ne poziva za okvir i temelj kada je riječ (u ovom slučaju) o nazivu jezika, ne postoji nikakav problem, odnosno ne postoje tri, četiri ili više jezika. U nacionalističkoj svijesti postoji i to još od početka devedesetih kada su uvjerili mnoge da bez naziva jezika ne postoje kao narod, odnosno nemaju nikakav identitet u kolektivnom smislu.

Ali, na sreću svijet postoji i izvan bosanskohercegovačkih getoiziranih zajednica, pa u nekim drugim državama (svjetlosnim godinama udaljenim od stvarnosti koju živimo) naziv jezika nekom Austrijancu ili Švicarcu uopće nije problem zato što ne govori austrijskim ili švicarskim jezikom, već njemačkim. I taj naziv ga ništa manje ne čini Austrijancem, već normalnim i modernim građaninom njegove države, pa i EU. Ovdje ne treba ponavljati koliko je glupo u 21.stoljeću biti narod, a ne biti građanin, osjećati se slobodnim, biti građanin svijeta, a ne geta, koji su kreirali nacionalisti po mjeri vlastite inteligencije i kompetencije.

Iste te kompetencije pokazuje i Ministar obrazovanja Kantona Sarajevo u instrukciji, (koju je odaslao ‘zahvaljujući’ reagiranju jednog roditelja, iako bi sa više inteligencije i sam Ministar shvatio da mu za takvu preporuku treba mišljenje većine roditelja) u kojoj se traži da se roditelji djece izjasne na kojem jeziku žele da im dijete pohađa nastavu. Ministar u svojim izjavama kaže da nije predividio situaciju u kojoj bi neko od roditelja mogao inzistirati na tome da mu dijete pohađa nastavu na srpskom ili hrvatskom jeziku. Katastrofalnom Ministru obrazovanja KS nije palo na pamet da predloži da se radi na tome da se iznađe prijelazno rješenje oko naziva maternjeg jezika, što je već predlagano od strane pojedinih stručnjaka, koje bi bilo prihvatljivo za sve, dok god nismo u stanju probleme ideološke prirode racionalno promatrati i rješavati.

Mi u GS smatramo da je važno saznati zašto se Ministar i Premijer Kantona Sarajevo nisu upitali koliko su roditelji zadovoljni činjenicom da im djeca nisu u stanju oprati ruke tekućom vodom većinu dana? Pomisli li Ministar ili bilo ko iz Vlade kako izgleda u vrtiću, školi, fakultetu većina dana bez vode? I zašto se ministrima SDA stranke uvijek toliko sviđa segregacijski model obrazovanja kojeg mogu vidjeti u nekim školama u RS? Zašto baš uvijek moraju kopirati najgore modele, zato što ne znaju za bolje ili jednostavno bolje od ovoga ne mogu?

Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara