U teoriji, naš organizam bi trebao probaviti bilo koju vrstu hrane koju pojedemo. Ali, promjene u proizvodnji i pripremi hrane, kao i sjedilački način života znači da naš trbuh ne reaguje dobro u svim situacijama. Pogledaj vodič kroz prehranu i provjeri šta je dobro, a šta škodi tvojoj probavi.

Namirnice koje mogu biti loše za probavu

Čili paprike - čili može nadražiti jednjak i dovesti do žgaravice, što može biti problem kod onih koji pate od sindroma iritabilnog crijeva ili od hronične žgaravice.

Mlijeko - kalcij je neophodan u prehrani i najlakše ćeš do njega doći konzumirajući mliječne proizvode, poput mlijeka ili sira. Ali, ako ne podnosiš laktozu, može uzrokovati dijareju, plinove, nadutost i grčeve. Netolerancija na laktozu je čest problem, a događa se kada ljudi nemaju dovoljno laktaze, enzima koji razgrađuje laktozu (šećer koji se nalazi u mlijeku). Celijakija, Kronova bolest i kemoterapija mogu oštetiti crijeva, što također dovodi do nepodnošenja laktoze.

Alkohol - opušta tijelo, ali i sfinkter jednjaka. To može dovesti do kiseline i žgaravice. Također može dovesti do upale sluznice želuca, ometati određene enzime i spriječiti apsorpciju hranjivih tvari. Previše alkohola izaziva proljev i grčeve.

Bobice i sjemenke - bobičasto voće i sjemenke su dobri za zdravlje, ali namirnice sa sitnim sjemenkama mogu biti problem za osobe s divertikulitisom (kada na debelom crijevu nastaju male vrećice crijevne sluznice). Teorija je da sjemenke ometaju vrećice i predstavljaju rizik od zaraze. To nije dokazano, ali ako otkriješ da ti sjemenke (npr. Suncokreta ili bundeve) iritiraju crijeva, drži se podalje od njih.

Čokolada - studija je pokazala da čokolada može biti problem za one sa sindromom iritabilnog crijeva ili hronične opstipacije. Ali nije problem sama čokolada, nego mlijeko, često sadržano u čokoladnim slasticama. Također i kofein, koji izaziva grčeve, nadutost i proljev.

Kafa, čaj i bezalkoholna pića - ne samo da pretjerano opuštaju sfinkter jednjaka, nego mogu djelovati kao diuretik, što vodi do proljeva i grčeva.

Kukuruz - bogat je vlaknima, ali sadrži i celulozu, tip vlakana koji ljudi teško probavljaju jer im nedostaje potreban enzim. Ako kukuruz dobro prožvačeš, vjerovatno ćeš ga lako probaviti. Ali ako ga progutaš bez dovoljno žvakanja, može izazvati plinove i bolove u trbuhu.

Najbolja hrana za probavu

Jogurt - u crijevima se nalaze milioni bakterija koje pomažu kod probave, a jogurt sadrži neke vrste dobrih bakterija.

Kupus - kupus poboljšava rast zdravih bakterija u debelom crijevu. Također eliminiše toksine iz crijeva i potiče redovne stolice. Kiseli kupus je dobar baš iz istog razloga.

Đumbir - ovaj začin se već hiljadama godina koristi kao prirodni lijek za ublažavanje mučnine, protiv povraćanja, plinova, gubitka apetita itd. Ali, najbolje je konzumirati ga umjereno, jer ti se velike količine mogu obiti od glavu. Više od dva do četiri grama dnevno mogu izazvati žgaravicu.

Nemasno meso i riba - ako jedeš meso, biraj piletinu, ribu i ostalo nemasno meso, jer ćeš ga probaviti lakše od sočnog odreska. Nemasno meso i riba također nisu povezani s povećanim rizikom od raka debelog crijeva poput masnog crvenog mesa.

Cjelovite žitarice - poput cjelovitog pšeničnog kruha, zobi i smeđe riže, dobar su izvor vlakana, što pomaže u probavi. Vlakna također daju dulji osjećaj sitosti i smanjuju holesterol, ali mogu uzrokovati plinove, nadutost i druge probleme kod ljudi koji naglo povećaju njihov unos - zato ih je potrebno polako povećavati u prehrani.

Banane - normaliziraju rad crijeva, pogotovo, ako imate proljev. Osim toga, vraćaju organizmu izgubljene elektrolite i kalij.

Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara