Svjedoci smo ubrzanog tehnološkog razvoja i napretka koji svakim danom promiče nove mogućnosti u raznim djelatnostima i svakodnevnom životu. Od holograma i virtualne stvarnosti, do levitacije i samovozećih automobila, moramo priznati da nam stvarnost postaje sve bliža svijetu iz filmova znanstvene fantastike. 

Međutim kako tehnologija pronalazi svoju praktičnu primjenu u znanosti, medicini i automobilskoj industriji, tako je počela mijenjati i svijet marketinga i oglašavanja. Činjenica je da su potrošači postali sve više neosjetljivi na klasične oblike promotivnih kampanja pa brendovi i agencije nastoje biti što kreativniji ne bi li se što bolje istaknuli na visoko konkurentnom tržištu.
Tu na scenu stupaju upravo najnovije tehnologije i tehnološke inovacije koje su u svijetu već uzele maha, a od nedavno su dostupne i u BiH. Prednost i potencijal u razvoju i implementaciji suvremenih tehnologija prepoznala je i tvrtka Holofiction koja smatra kako je krajnje vrijeme da i Hrvatska počne konkurirati svjetskim trendovima. Okupivši prije godinu dana interdisciplinaran tim stručnjaka kreirali su ponudu modernih dostupnih tehnoloških rješenja koja nalaze idealnu primjenu u svijetu oglašavanja i promocije. 

Kada govorimo o oglašavanju, zadiviti i pridobiti pozornost potencijalnih kupaca i gledatelja je imperativ, a ovo su neke od najnovijih metoda:

Hologramski marketing
Hologramski display je uređaj koji projicira prethodno pripremljenu video animaciju stvarajući 3D iluziju oko stvarnog proizvoda te na taj način razbija granice dosadašnjih promotivnih mogućnosti i privlači pozornost publike. Samim time brandovi imaju priliku udahnuti život proizvodu i poigrati se s maštom gledatelja. Sadržaj je moguće projicirati sa i bez proizvoda unutar uređaja koji dolaze u više modela i veličina, tako da, bilo da kreirate sadržaj za stalnu postavu u prodavaonici ili biste htjeli privući, zaustaviti i očarati prolaznike na nekom eventu, postoje prigodne i veličine i rješenja za svaku potrebu.

Hologrami i Hologramski marketing osvajaju svijet nevjerojatnom brzinom, a prema nedavnom istraživanju očekuje se da bi tržište hologramskih zaslona moglo doseći vrijednost od 1,82 milijardi dolara 2021. godine. Takva vrsta promocije usko je povezana s iskustvenim marketingom koji se fokusira na doživljaj potrošača te nastoji približiti brendove srcima kupaca. Brandovi koji su već zagrizli u iskustveni marketing, sve više primjenjuju hologramske uređaje na lokacijama kao što su maloprodajne trgovine, šoping centri, sajmovi i izložbeni prostori kako bi podigli prodaju i ostavili trajne dojmove na potencijalne klijente i kupce. 

Mnogi veliki brandovi primijetili su značajan porast prodaje nakon što su implementirali hologramski marketing u svoje kampanje, a primjer hologramske promocije tvrtke Holofiction za Dior možete pogledati ovdje.

Levitirajući display
Levitirajući display  je uređaj koji koristi najnoviju elektromagnetsku tehnologiju te daje mogućnost promotivnom proizvodu da lebdi u zraku. Osim toga, uređaj se može i beskonačno rotirati omogućavajući pogled posjetiteljima 360° izloženog proizvoda. Idealan je za promotivne aktivnosti te se najčešće koristi za izloge i prezentacije.

Levitacija sama po sebi definira odsutnost nužne reakcije padanja ka hvatištu privlačne sile. Budući da to nije pojava na koju nailazimo svaki dan, kada vidite proizvod koji lebdi u zraku ili se pak zbog odsudstva trenja ujedno i beskonačno rotira u zraku, nećete moći ostati nezainteresirani. Upravo tome služi Levitirajući display - privlačenju pozornosti potencijalnih kupaca i prezentaciji proizvoda.

Za FASHION.HR Virtual Reality, prvu virtualnu modnu reviju u Hrvatskoj, pozicioniranje Samsung Gear VR virtualnih naočala na Levitirajući display predstavljalo je odličnu simbiozu visoke tehnologije za takvu vrstu događanja.

 

foto: Holofiction

Transparentna LCD tehnologija
Transparentna tehnologija sve se više pojavljuje na svjetskom tržištu te predstavlja uistinu novo doba za prezentaciju proizvoda. Njena posebnost je ta što u kombinaciji s animacijom i multi-touch tehnologijom, omogućuje prikaz interaktivnog promotivnog sadržaja na digitalni zaslon, dok proizvod, s druge strane, ostaje savršeno vidljiv. Trenutni je hit na zapadu, a kao primjer uspješne implementacije u promotivne svrhe, iz Holofictiona navode svoja dva modela: Holofridge i Transparentni LCD Showcase. 

Holofridge predstavlja digitalno medijsko rješenje za frižidere i samoposlužne aparate na čija se već postojeća vrata postavlja transparentni LCD zaslon. Na taj način uređaji poprimaju ulogu novog oglašivačkog medija te samim time omogućavaju nove i jedinstvene mogućnosti oglašavanja. Samim time promocija proizvoda koji se nalazi s druge strane transparentnog proizvoda, uz full-HD sadržaj, poprima sasvim novu dimenziju jer brendovi imaju mogućnost interaktivno približiti proizvod potencijalnim kupcima. Isto možemo reći i za Transparentni LCD Showcase vitrine koje se izrađuju po narudžbi te su namijenjene promociji širokog spektra proizvoda od cipela i odjeće do pića i nakita. 

Projection mapping
Za projection mapping ste vjerojatno već čuli, no ako niste, riječ je o posebnoj tehnici projekcije kojom se, projiciranjem složenih struktura, 3D objekata i animacija na razne površine, stvara interaktivna proširena stvarnost te se samim time iskrivljuje percepcija gledatelja. Kategorizirajući ga kao univerzalni ‘’wow’’ faktor digitalne umjetnosti, idealan je za visoko posjećena događanja te promociju ideja i proizvoda. Od zgrada, zidova, arhitektonskih instalacija do sportskih igrališta, ljudi i automobila. Mogućnosti su bezbrojne te se najčešće koristi za evente, promocije, izložbene prezentacije, sajmove te kulturna i sportska događanja.

Svojom sposobnošću da brandovima i organizatorima evenata omogući transformiranje okoliša u impresivno audio-vizualno iskustvo te privuče pažnju prolaznika, Projection mapping je u kratkom roku osvojio svijet marketinga.

Pojavljivanjem projekcijskog mapiranja kao sredstva oglašavanja i plasiranja novih proizvoda na tržište,u posljednjih par godina, velike kompanije, od Nokie, Ralph Lauren-a do Nike-a i Jaguara, koriste upravo takvu vrstu oglašavanja. Sve se više koristi u situacijama gdje je potrebno ostvariti učinkovitiju komunikaciju te na moderan i inovativan način prezentirati svoje projekte i proizvode.  

Činjenica je da kako tehnologija postaje sve naprednija, ali i cjenovno pristupačnija, sve se više brandova i kompanija odlučuje za implementaciju novih tehnologija u svoje promotivne aktivnosti. Tržište se mijenja i modernizira nevjerojatnom brzinom. Bilo da se radi o hologramima koji plijene pažnju i podižu prodaju, levitaciji, projection mappingu ili transparentnim zaslonima koji otvaraju niz kreativnih mogućnosti donedavno nedostupnih uz klasične LCD ekrane, oni koji će prvi prepoznati prednosti novih tehnologija ostvarit će i zadržati čvrstu poziciju daleko ispred konkurencije.

Kako sad stvari stoje, svijet oglašavanja mogao bi postati vrlo zanimljivo igralište u bliskoj budućnosti.

Izvor: Informativa.ba, 24sata.hr
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara