- Foto: Arhiv

Izvanredno otkriće gravitacijskih valova, pukotina u prostoru i vremenu čije je postojanje pretpostavio Albert Einstein prije stotinu godina, iz februara ove godine nije bila prevara. Naučnici su objavili u srijedu da su ih uočili i drugi put.

Američki naučnici su detektirali sudar dviju golemih crnih rupa i njihovo spajanje u jednu na udaljenosti od 1,4 milijarde svjetlosnih godina.

Gravitacijske valove opazili su stručnjaci u dva golema detektora gravitacijskih valova smještena u američkim saveznim državama Louisiani i Washingtonu, međusobno udaljenih 3000 kilometara, prenosi Hina.

Prvo otkriće gravitacijskih valova objavljeno je u februaru ove godine i bilo je senzacija u astrofizici te pretvaranje Einstenove teorije gravitacije iz 1916. u stvarnost.

Drugo otkriće zabilježeno je u sudaru crnih rupa, jedne 14 puta veće od Sunca, druge osam puta, koje su potom spojene u jednu, 21 put veću od Sunca.

Detektor u Louisiani prvi je zabilježio gravitacijske valove, a onaj u Washingtonu to potvrdio 1,1 milisekundu poslije. Vremenska razlika će naučnicima pomoći da ugrubo izračunaju gdje se sudar dogodio.

Oni također kažu kako druga detekcija gravitacijskih valova potvrđuje da je sparivanje crnih rupa relativno često.

"Sada kad možemo otkriti gravitacijske valove, oni će biti fenomenalan izvor novih informacija o našoj galaksiji i jedan posve nov izvor otkrića o svemiru", rekao  je astrofizičar Chad Hanna.

Izvor: Informativa.ba, FENA