- Foto: Arhiv

Vozači Formule 1 zatražili su od Međunarodne automobilističke federacije (FIA) povećanje zaštite u kokpitu, ali i kvalitetnije gume od 2017. godine.

Predsjednik Udruženja vozača Formule 1 Alexander Wurz poručio je kako su vozači jednoglasno zatražili da se što prije provede projekt zaštite glava vozača u kokpitima.

"Vozači misle da je vrijeme da se u F1 uvede dodatna zaštita. Istraživanja stručnjaka FIA-e su kvalitetna i postoje jasna rješenja. Sasvim je jasno kako su potrebne strukturne promjene na šasiji, no više od godinu dana niti jedan stručnjak nije rekao ništa protiv takvih suštinskih poboljšanja sigurnosti," kazao je Wurz.

FIA već godinama pokušava pronaći rješenje za zaštitu glava vozača u otvorenim kabinama, ali se to pitanje našlo u središtu pozornosti nakon tragičnih nesreća Julesa Bianchija i Justina Wilsona.

Binachi je preminuo u srpnju prošle godine nakon što je devet mjeseci bio je u komi i u kritičnom stanju zbog teških ozljeda glave zadobivene na VN Japana. Bivši pilot Marussije je sedam krugova prije kraja utrke izletio u jednom zavoju i zabio se u kran. Odmah je operiran, a potom su uslijedili mjeseci bezuspješnog oporavka. Bianchi je postao prvi vozač, nakon Brazilca Ayrtona Senne (Imola 1994.), koji je preminuo od posljedica nesreće na utrci formule 1. 

Samo mjesec dana nakon Bianchija, preminuo je i vozač IndyCara Justin Wilson nakon nesreće koju je doživio na stazi Pocono. Nesretni 37-godišnji vozač je stradao kada ga je dio automobila kojeg je vozio Sage Karam, pogodio u glavu, nakon čega je Wilson izgubio svijest te se punom brzinom zabio u ogradu.

"Svi vozači i ja se nadamo kako će donošenje odluke o dodatnoj zaštiti vozača biti samo formalnost", dodao je Wurz.

Predsjednik FIA-e Jean Todt prije nekoliko dana je izjavio kako neće biti uvođenja zatvorenih kokpita u utrke bolida dok se ne pronađe rješenje koje jamči sigurnost vozačima. Prilikom testiranja zatvorenih kokpita u stilu borbenih zrakoplova pojavili su se određeni problemi. Tako bi uz zatvoreni ili poluzatvoreni kokpit bio otežan izlazak vozača iz bolida u slučaju požara ili nesreće, a došlo bi i od smanjenja vidnog polja.

'Uložili smo mnogo truda, ali motorsport i dalje ostaje opasan sport. Ako će trebati poduzeti nove korake kojima ćemo poboljšati sigurnost, to ćemo učiniti, ali moramo biti sigurni da nema nekih drugih posljedica,' izjavio je Todt.

Vozači imaju prigovora i na postojeće gume, a Wurz je naglasio kako vozači traže gume koje idu brže u zavojima, ali i koje su sigurnije. Ekskluzivni dobavljač guma za Formulu 1, Pirelli već je duže vrijeme na meti kritik zbog kvalitete guma. 

Izvor: Informativa.ba, FENA
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara