Prof. dr. Esad Duraković - Foto: Arhiv

Muslimanski svijet je danas u krizi koja se čini sudbinskom. Nakon pada komunizma Zapad je usmjerio svoju ideološku oštricu, ali i svoje ratničke potencijale, protiv islama i muslimanskog svijeta kao glavnog i globalnog neprijatelja. U tome je postigao ekstremno negativne rezultate: muslimanski svijet je postao stratište, a islam glavna ideološka meta, navodi prof. dr. Esad Duraković u uvodu svoje knjige koja je prije nekoliko dana izašla iz štampe pod naslovom „Međumuslimanski ratovi danas: krivo shvaćanje islama“, u izdanju sarajevske Tugre.

U intervjuu za nas autor knjige govori o neuralgičnim tačkama u muslimanskom krivotvorenju islama, a koje je dovelo do međumuslimanskog rata.

Prvo poglavlje knjige naslovili ste „Zapad inicira haos u muslimanskom svijetu“? 

- Destruktivni odnos Zapada prema islamu i muslimanskom svijetu očigledan je na globalnom nivou, jer vodećim zemljama Zapada danas upravljaju, ustvari, bezdušne sprege korporacija koje zbog svojih ekonomskih interesa uništavaju muslimanski svijet prebogat energetskim resursima, ali nema sumnje da će tragično dehumanizirane i nezasitne korporacije uništiti temeljne vrijednosti i samoga Zapada. One su već u toj akciji.

Neke zemlje Zapada, na čelu sa SAD-om, iniciraju haos na Bliskom istoku u skladu s interesima cionističke politike, jer sve što se događa u toj regiji suštinski je u kontekstu politike cionizma, čak i onda kada se to ne uočava na prvi pogled. Strateški cilj cionizma jest upravo razaranje muslimanskih zemalja u toj regiji, njihovo slabljenje na vrlo duge staze, a zapadnjačke korporacije profitirat će na njihovim energetskim resursima. Dakle, zemlje Zapada i cionizam glavni su inicijatori haosa na Bliskom istoku.

Istovremeno postavljate pitanje kako i zašto muslimani pristaju da i sami budu akteri tih dramatičnih sukoba? 

- Agresivnost prema islamu, odnosno prema muslimanskom svijetu, jedan je aspekt ove goleme krize i ratnih pustošenja. Drugi aspekt, a on se čini i važnijim, jest aktualna pometnja u samome muslimanskom svijetu – njegovo dramatično potonuće u bjesomučne i beskonačne sektaške sukobe. Upravo to čini strašnom i neizvjesnom suvremenu dramu muslimanskog svijeta.

U knjizi, nadalje tretirate fenomen koji se zove ISIL, a koji je, kako navodite, kombinacija intervencionističkog Zapada i muslimanske bratoubilačke sektaške jarosti? 
- Kombinacija je zaista zastrašujuća i izuzetno efikasna. Naime, postoji mnoštvo indicija da je ISIL konstrukt Zapada i cionizma, ali je tako lukavo konstruiran da uspješno regrutira po cijelome svijetu muslimane da bi se – u svojoj nedoučenosti i neosviještenosti – borili protiv drugih muslimana, u fanatičnom uvjerenju da su u akciji povijesnog i transpovijesnog značaja, čak i eshatološkog. To je poseban, nov i najefektniji način destruiranja muslimanskog svijeta.

Muslimani su u većini skloni da za sve nevolje okrivljuju Zapad? 

- To je pogrešno iako je destrukcijski „doprinos“ Zapada očigledan. Okrivljavanjem samo Zapada pravi se velika strateška greška jer se tako prikrivaju slabosti samih muslimana, a upravo te slabosti danas generiraju kataklizmičke ratove u muslimanskom svijetu. Stoga vjerujem – i to je osnovni cilj ovoga moga rada – da muslimani moraju promijeniti odnos prema sebi, prema svome stanju, čak prema vlastitoj, „muslimanskoj svijesti“, a to znači – moraju temeljito preispitati svoje razumijevanje islama. U tome je osnovni problem toga svijeta, i u tome jest mogućnost da se odupru sveopćoj destrukciji.

Ovom knjigom želim „promijeniti fokus u osmatranju posvemašnje krize – od traženja krivaca na Zapadu ka onim dubokim bunarima otrova i mržnje među samim muslimanima, a kojima se uništavaju svi zajedno, prikazujući islam – istovremeno i dramatično pogrešno – kao vjeru užasa i nasilja, kako međusobnog tako i prema drugima“.Sve je to posljedica pogrešnog razumijevanja islama.

Da li je knjiga namijenjena širokom auditoriju? 

- Cilj rada je potenciranje drukčijeg pristupa krizi u muslimanskom svijetu. Najvažnije je, i najpreče, nositi se s krizom prevladavajući vlastite slabosti. „Imunitet“ muslimanskog svijeta je u dramatično lošem stanju. Dovoljan indikator trebalo bi da im bude to što svi vjeruju kako su, ratujući, u misiji, kako se bore za preporodni islam, a istovremeno ratuju jedni protiv drugih. Budući da svi i sve rade u ime islama, znači da je problem u njima, u njihovom odnosu prema islamu. Muslimani se moraju iznova i sa ozbiljnošću koju zahtijeva užasavajuća kriza suočiti sa islamom – kazao je na kraju razgovora za Fenu prof. dr. Esad Duraković.

Zapad inicira haos u muslimanskom svijetu, „Allahu ekber“ kao ratnički poklič, Pozicioniranja šiizma i sunizma, Uzurpacija Božijih prerogativa, Redukcionističko poimanje islama, Neuzurpiranje Božijih prerogativa je izvor tolerancije i kosmopolitizma, Progon kršćana je antiislamska akcija, Dekontekstualizacija kao disfunkcionalnost, Pogrešno razumijevanje tradicije vodi u anahronost, Odnos centra i periferije, Odsustvo solidarnosti među muslimanima i načelo Ummeta, Zablude o muslimanskoj renesansi, Odgovornost uleme i njena dezorijentacija naslovi su poglavlja u kojima autor analizira aspekte goleme krize i međumuslimanskih ratnih pustošenja.

Akademik Esad Duraković je filolog, orijentalist, arabist, prevodilac, književni kritičar, član ANUBiH, član Arapske akademije nauka u Damasku i član Arapske akademije nauka u Kairu. Redovni je profesor na Filozofskom fakultetu u Sarajevu, na Odsjeku za orijentalnu filologiju.

Izvor: Informativa.ba, FENA
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara