Teretana - Foto: Arhiv

1.Mozete biti veliki kao profesionalni bodybuilderi bez uzimanja steroida; samo je potrebno vise vremena. 

Bez obzira sta magazine govore, svi profesionalni bodybuilderi uzimanju steroide ili steroide u kombinaciji sa ostalim stimulatorima rasta. Bez manipulacije hormona, naprosto je nemoguce dobiti taj nivo muskulariteta, papirno tanku kozu i veliku sposbnost dobijanja na masu.Mnogi distributeri suplemenata, da bi naravno prodali vise produkata pokusavaju nas uvjeriti da to nije tako. 

I dalje nema razloga da se odustaje. Koristeci pravilne vjezbe, hraneci se hranom bogatom proteinima, i odmaranjem, skoro svaka osoba moze napraviti nevjerovatne promjene u tijelu. Profesionlani bodybuilding nece biti vasa buducnost, ali cete imati zavidno tijelo i odlicno zdravlje. 

2. Da bi ste postali veci I masivniji morate jesti hranu sa super visokim kolicinama kalorija 

To je donekle istina; postacete veliki ako budete jeli visoko kaloricnu hranu, ali cete izgledati kao Michelin maskota. S druge strane ako zelite da budete veliki, to jest da imate velike misice onda visokokaloricna hrana nije za vas, jedino kao niste jedan od onih ljdui koji imaju toliko brz metabolizam da mozete odmah spaliti ove kalorije bez da ih slazete kao masnocu u tijelu. Nazalost studije su pokazale da u mnogim ljudima, oko 65% novog tkiva koje je naraslo od visoko kaloricne grane je sastavljeno samo od masnoce. Od svih faktora koji određuju rast misica, prevencija raspadanja proteina (anti-katabolizam) je najvaznija, ali dodavanje masnih naslaga kroz konstantno prejedanje moze ubrzati raspadanje misica. Dalje, dodatna masnoca moze radikalno utjecati na balansiranost hormona u tijelu koji su odgovorni za kontrolu raspadanja proteina u misicu. Balans inzulina koji djelimicno kontrolise anti-katabolizam u tijelu se steti prejedanjem. Toliko od jedi-puno-da-budes-velik filozofiji 

3.Ako jedete hranu siromasnu masnocama, nije bitno koliko kalorija unosite, necete dobiti visak kila 

Krajnji odgovor na ovu laz je, ako uzimate vise nego sto tijelo treba, postepeno ce te biti deblji I deblji. Istina je da jedenjem hrane bogate sa masnocom ce te brze dobiti kile. 
Masonca se drugacije metabolizira u tijelu. Potrebno je manje kalorija da asimilira energiju u unesenoj masnoci nego sto je potrebno jedang broj da se asimilira ugljikohidrata. Zakljucak je da se vise masnih kalorija pohranjuje nego onih od ugljikohidrata. 

4. Ako vise radite vise I napredujete 

Ne, ne I ne. Ovo je jedan odmitova koji vam najvise steti. 95% profesionalaca ce vam reci da je anjveca greska kod bodybuildanja je da se pretrenirate i to se desava i kad uzimate steroide. Zamislite kako je lahko za prirodnog atleticara da se pretrenira! Kada trenirate vase misice precesto ne dozvoljavajuci im da se odmore, kranji rezultat je Nulti napredak ili cak gubitak na isicnoj masi. Vjezbanjem svaki dan, velikim intezitetom ce dovesti do pretrenirasti. Da bi ste se opravili od ovog potrebno je i do 10 dana odmora. 
Naucite da je odmor vrlo vazan dio treninga. Provodite dane u teretani onoliko koliko ih provodite van nje. 

5.Sto duze radimo to bolje 

Zaista nije potrebno raditi 20-30 ponavljanja za određenju vjezbu u jednoj seriji, il icak I 10 ponavljanja kako neki “strucnjaci” govore da treba radit. Ustvari istrazivanja su pokazala da je moguce izmoriti misic samo u jednoj seriji. Svaka druga serija uzrokuje mikroskopske oderotine na misicnim vlaknima. 

Normalan intezitet vjezbi bi se trebao raidit kod piramidalnih setova. To se radi tako sto se smanjuje tezina a povecavaju ponavljanja. To se radi dok ne budete imali snage za vise ponavljanja ili kad ostanete bez tezine, tj. Tegova. 

6.Nemorate biti jaki da biste bili veliki 

Zbog razlicith razloga ljudi, i oni sa jednakom misincom masom, imaju razlicitu snagu. To moze imati veze sa nacinom vjezbanja u teretani, sa nervnom konstrukcijom i slicno. 
Ali to je i dalje relativna teroija. Da bismo dobili vece misici, moramo dizati vece tezine, i vi, morate dakle biti jaci za to--- jaci no sto ste bili.Povecanjem snage kod prirodnog atleticara ima „posljedicu” da mu misici ocvrscuju i postaju veci tj. Jaci. 

7.Trening programi za profesionalne bodybuildere su dobri za siroke mase 

Vidite da se to desava svaki dan u svakoj teretani sirom svijeta. Neki pocetnik ce doci u teretanu i prici tipu koji izgleda koji je pobjega iz Jurassic Parka i pitati ga za trening program. Taj tip vjerovatno koristi neke suplemente i/ili steroide da bi postigo ono sto jeste. 
Tip u vasoj teretani koji je najbolji bodybuilder je tip koji je uradio najveci dio posla za svoj izgled prirodnim putem. Ta osoba vjerovatno nikad ne pretrenira, ponavljanja drzi na minimumu i koristi veliku formu koncetracije kod svakog ponavljanja. 
Profesionalni bodybuilderi koriste skroz drugi program za njihov trening. Kad bi prosjecna osoba pratila ove treninge oni bi ustvari sigurno unistili ono misicne mase sto su nabacili tokom normalnog treninga i napravili bi skoro nikakav progres tokom godine. Ovaj se program dakle ne preporucuje „beach” bodybuilderima 

8.Ne mozete napredovati ako radite jednu miscnu grupu samo jednom sedmicno 

Kad vjezbate – vjezbajte sa punim intezitetom – onda je potrebno oko 5 dana misicu da se odmori i zacijeli. Istrazivanje je provedeno na nekolicini ljudi koji su radili 1 dan maksimalno ruke. Nakon 2 dana osjecali su se izmoreno i ruke su im bile „teske”. Tek nakon 6 dana ovi simptomi su im prosli. Za neke ljude, posebno prirodne bodybuildere , cekanje 7 dana da radite isti dio tijela je odlicna stvar ako zelite da konstantno napredujete. 

9.Nemozete ostvariti napredak ako trenirate samo 3 puta sedmicno 

Ne postoji nijedan valjan razlog niti dokaz zasto rutina od 3 puta sedmicno ne bi djelovanja na prirodne bodybuildere. Sve dok pogadjate sve dijelove tijela I dok radite do iscrpnosti, vrlo lahko cete dobiti na masi misica sa ovim tipom rutine. 
Ali s druge stranje, morate vise paziti na iskranu ako ternirate samo 3 puta sedmicno, posebno ako tokom dana odmora ne radite nista i ne krecete se. Ignorisite oe koji govore da je ova rutina za rekreativce. Bitan je kvalitet a ne kvantitet 

10. Trebate se odmarat samo 45 sekundi izmedju serija 

To je istina ako zelite da popravite kardiovaskularno zdravlje ili da izgubite nesto masnoca. A u slucaju da gradite misice, morate misicu dati dovoljno vremena da se odmori( da se nivo ATP-a digne na normalu). Da bi ste naveli misice na rast, morate dizati sto vecu tezinu, da bi se rasteglo sto vise misicnih vlakana. 
Ako je nivo tezine koju dizete limitiran kolicinom lakticne kiselin koja je ostala od prosle serije, samo testirate vase sposbnosti da se borite sa efektima mlijecne kiseline. To je isto kao da zelite preplivati bazen sa zeljeznim polugama oko nogu. Kada trenirate punim intezitetom odmarajte se barem 2 do 3 minute izmedju serija. 

11. Morate koristiti zadnji “krik” tehnologije da bi ste napravili najbolje rezultate 

Futuristickog izgleda, kompleksne masine koje su dizajnirane da vam navodno pruze maksimalan trening su cesto manje efektivne od starih dobrih tegova I sipki. Koristeci jednostavne utege kod cucnjeva, bencha, ramena I mrtvog dizanje je I dalje najefektivniji nacin da se postignu neki rezultati. 

12. Dizanje tegova vas cini velikim; aerobno treniranje “krese” masnoce 

Manipulacije u ishrani su glavni faktori mrsavljenja, a kako radite to nije vazno. Ako dnevna potrosba kalorija prelazi dnevni unos kalorija i tako konstanto gubite tezinu. To je citava nauka oko mrsanja. 
Aerobno vejzbanje se generalno koristi da se poboljsa kardiovaskularni sistem, ali ako je radite dovoljno dugo, istopit cete kalorije i duzim vjezbanjem skoro svu masnocu. Kakogod, dizanje tegova radi istu stvar, samo bolje. Studiji su pokazali da tijelo topi mnogo efikasnije ako se vjezbe izvode umjerenim intezitetom u periodima duzim od 20 minuta. Jednom kada se glikogenske rezerve istrose, tijelo mora metabolizirat masnocu za energiju. 
Duzim vjezbanjem, bodybuilding je efikasnije za przenje kalorija nego aerobno treniranje. Da obajsnim – ako istrazivaci uzmu studij na blizancima gdje jedan ide na aerobne vjezbe a drugi u teretanu gdje su krajnji rezultati vitko i jako tijelo, blizanac koji ide u teretanu bi bio efikasniji od onog koji ide na aerobno vjezbanje. 

13. Moguce je kompletan misic preoblikovati izolacijskim vjezbama 

Nemozete limitirati rast samo jednog dijela misica. Izgled vaseg bicepsa ili bilo kojeg misica je odlikovan vasom genetikom. Kada radite misic, ama bilo koji misic, on radi na principu sve ili nista sto znaci da sve svako misicno vlakno napreze da bi podiglo tezinu i citavom duzinom misica on ce grci i otupsta. To dakle znaci da se određeni dio misica nemoze preoblikovati. 
Dalji doakz je – uzmite sliku bilo kojeg mladjeg profesionalnog bodybuildera prije nego je bio dovoljno razvijen da bude pro. On ce imati iste strukture linije misica kao sto je imao kad je bio na pocetku, razlika je u tome sto su sada samo veci. 

14. Ako radite stotinu cucnjeva dnevno, eventualno ce te dobiti uzak struk 

To je prosto nemoguce. Radeci hiljade i hiljade cucnjeva dobit cete zategnute nozne misice, ali oni nece mnogo pomoci smanjenju struka. Nicim nemozete suziti struk osim pravilnom ishranom to jest troseci vise energije nego sto je unosimo. 

15. Jake serije prave misice tvrđim I zaostrenijim 

Iako posotji neki dokaz da jake serije mogu proizvesti ekstra povecane vene sto dovodi do veceg dovoda krvi to jeste hranjivih materija u misic, to nece nista pomoci da napravi misic tvrdjim. Ako kompletno neaktivna osoba pocne sa bodybuildingom, koristeci jake ili slabe serije, on ili ona ce osjetiti veliki napredak u misicnoj masi iako je misic opusten


16. Instiktivni trening je najbolji nacin da se napreduje 

Ako bi bodybuilderi pratili njihove instikte, otisli bi kuci i otvorili pivo. Instiktivno treniranje je fraza koja bi mozda djelovala na doping atleticare jer sam akt otvaranja Tuzlanskog piva bi naveo da njihovi misici rastu.. Ali kod prirodnog bodybuildera sam pristup vjezbanju mora biti hajmo reci malo znastveni. 

Istrazivanja su pokalaza da sistematski pristup vjezbanju kao sto je onaj periodizacijski gdje bodybuilder, kroz period od nekoliko sedmice dize tezine postepeno ih povecavajuci. Na kraju maksimalan broj ponavljanja se dize i masa misica se povecava. Nema nista instiktivno oko toga. 


17. Zene trebaju trenirati drugacije od muskaraca 

Na mikroskopskoj razini, ne postoji apsolutno nikakva razlika izmedju misicnog tkiva zene i misicnog tkiva muskarca. Muskarci i zene imaju razlicit nivo istih hormona i toje ono sto je odgovorno za razliku misica koje muskarac moze nabaciti i onoliko koliko moze zena. Apsolutno nema razloga zasto bi jedan spol trebo trenirati drugacije od drugog ako imaju iste ciljeve. 

18. Postoje suplementi koji su efektivni kao I steroidi samo sigurniji 

Jedina stvar koja je efektivnija od steorida us drugi steroidi. Bez obzira na tolike reklame proizvodjaca suplemenata trenutno ni jedan dostupni suplement ne djeluje kao steroid. Ali suplemneti mogu biti ekstra efikasni posebno ako vam u ishrani nedostaje neki sastojak. 

Suplementi međutim imaju jedan atribut koji nikako nemozemo zanemariti --- sigurni su, i nece vas dovesti do problema sa zakonnom. Ali nijedan od njih nije brz u izgradnji misca kao sto je steroid 

19. Konzumirajuci hranu sa visokim postotkom secera prije treninga pruza tijelu ekstra energiju da izdrzi dodatni napor 

Jednostavni seceri kao sto je glukoza nemoraju se razlagati tjelesnim enzimima da bi se koristili kao energija kao sto je slucaj kod kompleksnih ugljikohidrata. Tako oni pospjesuju ubrzano lucenje inzulina, hormona koji regulisu nivo secera u krvi. Problem je ta iznenadna pojava secera u krvi izaziva tijelo da luci povecanu kolicinu inzulina tako da je nivo otpustenih hormona veci nego sto je potrebno da se metabolizira secer. 

Postepeno, odnos secera u krvi pada na nivo koji je ustari nizi nego prije engo smo unjeli secer u tijelo, sto uzrokuje vecu iscrpljenost ranije nego sto se to prije desavalo. Vaste tijelo je onda primorano da uzima glikogenske rezerve da bi uspostavio ravnotezu u tijelu 

20. Ako prestanete vjezbati, misici vam se pretvaraju u masnocu 

Ovo je jednostavno jedna od najmsmjesnijih lazi. Misic se nemoz pretvoriti u misci kao sto se ni zalto nemoze pretvoriti u plastiku. Misici su napravljeni od individualnih celija zivih “disucih” celija koji podpadaju kroz kompleksne metabolicke procese. Masne celije su jednostavno ostave za lipide. Dakle pretvaranje misicnog tkiva u masno je naprosto nemoguce 

Ako prestanete vjezbati, ako prestanete vrsiti pritisak na misice na konstantnom nivou, oni ce se jednostavno prialgoditi novim uslovima. Drugim rijecima oni ce se smanjiti.

Oznake: #trening
Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara