Kako da sačuvate svoje zube -

Ništa ne ostavlja tako dobar utisak kao zadovoljan, lijep osmijeh.Vodite računa o ishrani i stilu života koji veoma utiču na kvalitet i zdravlje zuba. Dobre navike sačuvat će vam osmijeh na licu.

Izbjegavajte gazirane sokove

Da biste imali lijepe i zdrave zube, izbjegavajte gazirane sokove, kao i voćne sokove sa dodatkom šećera i vještačkih zaslađivača. Gazirani sokovi sadrže fosfornu i limunsku kiselinu, koji oštećuju zubnu gleđ. Dobar način da sačuvate zube jeste da pijete sokove neposredno prije pranja zuba i da upotrebite slamčicu. Ispijajući sokove na slamčicu, prebacujete kiselinu u zadnji dio usta i ograničavate njen dodir sa zubima, što pomaže očuvanju gleđi. Takođe, možete i posle konzumiranja sokova uzeti vodu ili žvaku koja će neutralisati kiselinu.

Zaustavite škripanje zubima

Bruksizam ili nesvjesno škripanje zubima u snu i te kako oštećuje zube. Nastaje usljed stresa, konzumiranja većih količina kofeina, alkohola, nikotina i uzimanja pojedinih ljekova. Pored oštećenja zubne gleđi, zbog trenja koje je stvara u toku sna, tu je i pritisak na zube, mnogo veći od onog koji je potreban za usitnjavanje hrane. Zato se u zubima poslije buđenja javlja tup bol. Da biste izbjegli velika oštećenja zuba, posjetite stomatologa koji će vam izraditi splint (silikonski štitnik za zube). Takođe, uzimajte kapi od matičnjaka jer ublažavaju stres.

Zaštitite zube kada plivate

Istraživanja pokazuju da previše hlorisana voda iz bazena može loše uticati na zdravlje zuba i stvoriti mrlje na njihovoj površini. Više hlora u bazenu štiti od bakterija, međutim previše ove supstance narušava pH vrijednost vode u bazenu, koja onda postaje opasno kisela. Poslije plivanja operite zube i isperite ih odgovarajućom tečnošću.

Ne konzumirajte slatkiše

Šećer je najveći neprijatelj zuba, jer brzo podstiče stvaranje bakterija koje oštećuju zubnu gleđ i izazivaju karijes. Izbegavajte da konzumirate hranu bogatu ugljenim hidratima, koji se razlažu na proste šećere i pod uticajem bakterija u ustima pretvaraju u plak. Ugljene hidrate uzimajte samo tokom glavnog obroka, a ne za užinu. Na zube loše utiču suviše hrskave namirnice, koje mogu oštetiti zubnu gleđ, ali i desni, pa izazvati lokalnu upalu.

Upotrebljavajte konac za zube

Poželjno je prati zube nakon svakog obroka, a obavezno dva puta dnevno (ujutru i uveče). Osim toga, upotrebljavajte i konac za zube. Vazna je tehnika čišćenja zuba. Konac omotajte oko oba kažiprsta, prihvatite ga palčevima i zategnite. Cik-cak pokretima lagano ga uvucite između zuba, pomjerajte ga ka desnima, a zatim krivudajte koncem oko svakog zuba sve do desni. Dovoljno je čistiti zube koncem jednom dnevno. Takođe, obratite pažnju na debljinu konca. Ako vas bole desni u toku čišćenja zuba, to je najverovatnije zbog njegove debljine, pa se savjetuje da izaberete onaj koji odgovara razmaku vaših zuba.

Oslobodite se loših navika

Ukoliko se oslobodite loših navika, poput grickanja olovke, otvaranja ambalaže zubima, odvezivanja čvorova, grckanja sjemenki, imaćete zdrave zube. Mikropukotine na zubnoj gleđi, koje nastaju prilikom trenja zuba, dobra su podloga za plak i mikroorganizme. Treba biti obazriv i ako upotrebljavate čačkalicu, jer njome lako možete oštetiti desni.

Oznake:
Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara