5 jednostavnih savjeta kako provesti manje vremena na telefonu -

Uz vijest da sada provodimo više vremena na našim telefonima nego sa našim najbližima, možda je vrijeme da razmislimo o smanjenju našeg screen vremena.

Ustvari, 62% nedavno anketiranih Britanaca su rekli da mrze koliko vremena provode na svojim telefonima. Ako biste i vi željeli postati manje ovisni na svoj uređaj, onda bismo vam mi mogli pomoći.

Nema boljeg vremena za početak nego sada – početkom zalaska sunca 6. marta do zalaska sunca 7. marta kada je Nacionalni dan isključivanja. Sve je počelo kao projekt Reboota, organizacije koja “potvrđuje vrijednost jevrejske tradicije i stvara nove načina za ljude kako bi se osjećali svoji.” To je izdanak Rebootovog Sabbath Manifesta, što ohrabruje ljude da isključe svoje telefone i tablete kako bi se bolje povezali sa svijetom oko sebe.

Iako ima korijene u jevrejskoj kulturi, svako može sudjelovati, bilo gdje širom svijeta.

Posmatrali smo neke statistike, razgovarali sa ekspertima i bacili pogled na savjete koji bi vam mogli pomoći da prevaziđete naviku provjeravanja vašeg telefona. Pročitajte naše sugestije ispod. Trebamo li biti zabrinuti?

Novo istraživanje sa Univerziteta u Derbyu na temu “smartphone ovisnost i odgovarajuće psihološke karakteristike”, tvrdi da što više koristite svoj telefon, to je veći rizik da postanete ovisnik.

Studijin prosječan korisnik provede 3,6 sati dnevno na njegovom/njenom telefonu, sa 13% učesnika koji su opisani kao “ovisni”. Psihološke karakteristike smartphone ovisnosti i njegove veze sa narcizmom su posebno zabrinjavajuće.

Psiholog dr. Deepika Chopra vidi jaku vezu između društvenih mreža i vremena provedenog na smartphoneima.

“Preveliko korištenje društvenih mreža ili smartphonea može vas koštati više od vremena”, izjavila je. “Studije pokazuju da vam može ukrasti vašu sreći, da vam može skratiti razvoj vaše djece, te smanjenje akademskog i socijalnog potencijala na našem fakultetu studentske populacije.”

Druga istraživanja su pokazala da što više vremena provedete na Facebooku, što Chopra kaže da je izraženije zbog smartphone aplikacija – sve više izraženiji postaje osjećaj usamljenosti. Osim toga, studije su povezali korištenje tableta sa zaostatkom u razvoju kod male djece.

“Moj strah je u tome da ono ubija sposobnost našeg društva za interakciju sa ljudima u stvarnom životu… Vjerujem više nego ikada da moramo naporno raditi da se stvori osjećaj ravnoteže – pa čak i osjećaj granica u zgradama – kada se u pitanje dovode društvene mreže i korištenje smartphonea, kako bi i dalje uživali i izoštravali naše kognitivne i emocionalne sposobnosti, razvijanje [instinkt], i povezivanje i oslonjavanje jednog na drugog, posebno kada je u pitanju empatija.”

Dakle, kako možemo pokušati da izgradimo te granice tako da provedemo manje vremena na našim telefonima? Ovo su naši prijedlozi.

1. Isključite obavijesti.

Da li provjera jedne obavijesti prelazi u 30-minutno pretraživanje na telefonu? Niste sami – sada je previše lako da se uvučete u svijet društvenih mreža samo zbog jednog upozorenja.

Ako onemogućite sva nepotrebna obaviještenja, to je manje vjerovatno da se isto dogodi. Čak i prigušivanje svog uređaja kako bi zaustavili audio upozorenja može zaustaviti naviku da svi moramo provjeriti naše telefone kada god cvrkuću.

2. Saznajte koliko dugo ste na svom telefonu.

Ako biste željeli da se šokirate te time smanjite korištenje telefona, možda bi vam neka hladna i teška statistika mogla pomoći.
Postoje razne aplikacije, poput QualityTime za Android i Moment za iOS, koji prate korištenje vašeg telefona i obaviještavaju vas samo koliko sati dnevno provodite gledajući u ekran.
Ove aplikacije također omogućavaju da postavite upozorenja kako bi vas podsjetili ako koristite svoj telefon previše.

3. Postavite sebi vremenske periode u kojima nećete koristiti telefone svaki dan.

Ne treba vam telefon za večerom, u kupatilu, ili dok gledate film ili čitate knjigu.

Pokušajte postaviti sebi vremenske periode u kojima nećete koristiti telefone tokom dana. Zakažite ih kada ste zauzeti sa nečime, kako biste olakšali sebi vašu stanku. Naprimjer, može staviti svoj telefon na Airplane Mode za sat vremena nakon što se vratite kući sa posla. Šanse su da ćete biti zauzeti praveći večeru, provoditi vrijeme sa svojom obitelji ili biti spremni za izlazak, tako da nećete osjetiti potrebnu da ga provjeravate.

4. Ne koriste svoje telefone kako biste navili sebi alarm.

Nemojte ni uzimati svoj telefon u spavaćoj sobi. Koliko nas, kada navijemo sebi alarm, provjerimo naše telefone prije nego što odemo na spavanje? I onda – koliko nas, kada se alarm isključi, prvu stvar koju napravimo ujutro je da provjerimo naše telefone?

Uklanjanje telefona iz sobe također može ukloniti sveukupno iskušenje.

5. Trenirajte sebe sa ‘tech stankama’.

Ako prethodni savjeti ne funkcioniraju za vas, a vi još uviek provodite više vremena na vašem telefonu nego što biste željeli, onda biste možda trebali ići sa ovim savjetom.

Pitali smo dr. Larry D. Rosen, profesora psihologije na California State Univerzitetu te autora iDisordera: Razumijevanje naše opsesije sa tehnologijom i prevazilaženje ovisnosti od nje je ono što on predlaže.

“Jedan jednostavan način je da se polako trenirate sa “tech stankama”, kaže Rosen. “Počnite gledajući vaš telefon jednu minutu i provjeravajući sve oblike komunikacije, uključujući tekstove, pozive i društvene mreže. Zatim ga isključite, postavite alarm za 15 minuta i stavite ga ispod kako bi ga mogli vidjeti. Naopako okrenut telefon podsjeća vaš mozak da ne oslobađa stres i anksiozne neurotransmitere.”

“Povećajte vašu tech stanku za pet minuta svake sdmice ili slično, te ćete uskoro biti u mogućnosti da ne provjeravate vaš telefon za jedan sat ili više, isključujući mogućnost zabrinjavanja o tome šta ste možda propustili”, savjetuje Rosen. “To također trenira vaše prijatelje, obitelj i kolege da ne očekuju automatski Pavlovianov odgovor!”

Oznake:
Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara