Piše : Tarik Kapetanović

 

Uskoro će se politička komunikacija suzbiti do mjera i dimenzija prosječnog pametnog telefona, ili tableta.  Zašto će trendovi ići u tom smjeru ?

Odgovor ponovo moramo potražiti kod gospodina Obame koji je ponovo iznenadio fotografijom Aljaske koju je kako kaže posjetio radi razgovora sa ljudima koji tamo žive.

Obama je kao što znamo primjer kada govorimo o društvenim mrežama i politici još od 2008. godine i možda baš zbog njega mnogi političari koriste društvene mreže za svoju promociju i komunikaciju. Tako neko koriste Periscope, drugi Snapchat treći Twitter ili Youtube, ali većinom svi koriste Facebook.

Ono što je evidentno u političkoj komunikaciji danas jeste da je najbolji način komunikacije na društvenim mrežama upravo provokacija uz kontinuitet informacija, što jeste osnovni princip društvenih mreža a to je poticanje na stalnu aktivnost i dostavljanje relevantnih informacija.

Bitno je znati da se autoritet i poštovanje ne skupljaju na društvenim mrežama kao trajna kategorija, na društvenim mrežama i autoritet i poštovanje treba zarađivati svaki put iznova, sa svakim pojedinačnim facebook statusom ili tweetom zbog toga što relevantnost informacije ovisi upravo od vas i vašeg posljednjeg tweeta.

Ukoliko radite političku kampanju na internetu, najbitnije je da ujedno proizvodite i vijesti uz sve aktuelnosti koje se same po sebi nameću, ukoliko to ne radite onda od kampanje baš i nema velike koristi.

Danas nakon radija i televizije mi imamo veliku stvar u našim rukama a to je pametni telefon i news feed na kojem konstantno tražimo nove informacije. Ono što se dešava danas jeste da politička kampanja postaje odvojeni stream koji podjednako teče uz sve ostale streamove koji ispunjavaju display našeg mobilnog telefona.

Upravo zbog toga, potpuno je promijenjena komunikacija sa potencijalnim glasačima, kao i ton političkih govora. Međutim, dešava se još nešto, glasači koji prate političku kampanju na društvenim mrežama mogu reći šta ljudi žele i šta očekuju od svojih budućih lidera.

Više nije toliko bitno ono lično, poput izgleda ili ponašanja pred kamerama nego fino upakovana osobnost koju moramo prepakovati u milion odvojenih medijskih paketa, baš kao što se to radi putem Snapchat-a koji nam informaciju dostavlja u redovnim ciklusima ali ne zahtjeva visoku koncentraciju i preveliko zamaranje.

Društvene mreže se hrane emocijama i nagrađuju emocije više od bilo kakvog razumnog i opširnog stava kojeg iznosimo.  To praktično znači da politički sadržaj za društvene mreže mora biti dovoljno začinjen i mastan kako bi lakše cirkulisao i zadržao pažnju javnosti.

Zbog toga je danas populizam poželjan, dostojan pažnje i nagrađen više nego neka razumna priča koja može napraviti konkretnu promjenu, no to političari u BiH odavno znaju koristiti ali ih sada barem možemo pročitati na društvenim mrežama! 

 

Izvor: Informativa.ba,
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara