Švedski grad Malme je po mnogo čemu zanimljiv, a njegova najveća posebnost su stanovnici grada od kojih je više od polovine doseljenika. 

U ovom gradu od tri stotine hiljada stanovnika, može se čuti preko stotinu i pedeset različitih jezika. Po statistici tu živi približno i toliki broj etničkih grupa. 

Ovo je izuzetno moderan grad u regionu Oresund koji se najbrže na svijetu razvija, a budžet grada Malme je veći nego budžet čitave Bosne i Hercegovine.

Kao i cijela Švedska ovaj grad je jako tolerantan prema svim kulturama i tradicijama, pa ga svi brzo zavole i udomaće se u njemu.

Šestoga juna kad je nacionalni dan Švedske na mnogim manifestacijama svi imaju priliku pokazati nešto i iz svoje tradicije, što predstavlja pravu poslasticu za oči.

U ovom gradu sve vjerske skupine imaju svoje objekte i podršku od gradskih vlasti za svoje aktivnosti. Pored mnogo mesdžida u kojima se okupljaju brojni muslimani prema etničkoj pripadnosti, pretpostavlja se da ih je oko 50.000, tu je i Islamski centar Malme, koji pripada svima.

U centru se može čuti oko stotinu različitih jezika, a sastavni dio centra je i osnovna škola, koja radi po švedskom nastavnom programu uz dodatak vjeronauke. 

Svaka vjerska skupina ima pravo i na svoje groblje, a vrijedi napomenuti da je ovdje po zakonu priznat šerijatski sklopljen brak i da nije potrebno nakon toga ići matičaru, kako bi bio validan.

Malmhauger, kako se prije zvao Malme, spominje se prvi put u prvoj polovini 12. stoljeća. Gradsku vojsku i policiju, čiji je komandant bio Erik van Pomern, dobio je 1437., a u tadašnjim granicama grada živjelo je oko pet hiljada stanovnika.

Do mirovnog sporazuma iz Rokshildea 1658. Malme je bio pod danskom upravom. Tu su promjenu pratile mnoge komplikacije i nemiri i iznutra i izvana, ali je Malme uspio zadržati status velikog trgovačkog središta. 

Uveliko zahvaljujući luci koju je 1775. izgradio Frans Suel (Suell), Malme se od početka 18. do početka 19. stoljeća ubrzano razvijao i postao jak industrijski grad. Godine 1870. postao je treći grad poveličini u Švedskoj, što je pozicija koju drži i danas, ali se od industrijskog grada sve više pretvara uturistički i univerzitetski tako da jednu cijelu četvrt zauzima "Malme Hog Skolan" (Visoka škola Malme),u blizini koje se nalazi i najviša stambena zgrada u Evropi, uvrnuti toranj "Turning torso". 

Malme je odnedavno povezan sa Kopenhagenom mostom i tunelom ispod vode ukupne dužine osamnaest kilometara. 

Taj građevinski poduhvat koštao je dvije države oko dvadeset i pet milijardi dolara, ali nema nikakve sumnje da će se isplatiti. Preko njega prođe u prosjeku dvadeset i tri hiljade vozila dnevno, a povratna karta za automobil je oko šezdeset eura, dok je za kamione i autobuse mnogo skuplja. 

Grad je još poznat po izrazito velikom broju zelenih površina i ekološkoj osvještenosti, pa je u tu svrhu napravljeno nekoliko hiljada kilometara biciklističkih staza. 

Izvor: Informativa.ba, okano.ba
Komentari (0)

* Sva polja su obavezna
preostalo 500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Informativa.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Informativa.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Informativa.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.


Ućitaj još komentara